בואו לבחור את שם השבט החדש של "בני עקיבא"

זו השנה השלישית ברציפות בה עשרות אלפי גולשי כיפה מצביעים, משפיעים - ובוחרים את שם השבט החדש של בני עקיבא, אשר ייחשף בתום חודש הארגון. החודש יעסקו חניכי התנועה בנושא "חיים ציונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/13 09:09 יג בחשון התשעד

בואו לבחור את שם השבט החדש של "בני עקיבא"
יחצ, צילום: יחצ

זו השנה השלישית ברציפות בה גולשי כיפה מצביעים ובוחרים את שם השבט החדש של בני עקיבא, אשר ייחשף בשבת הארגון, בתום החודש הקרוב. בשנתיים האחרונות השתתפו עשרות אלפי גולשים, שהציעו מאות שמות פוטנציאליים - מתוכם נבחרו השמות ”איתן“ ו“נאמן“.

על פי הקריטריונים להגשת ההצעות, כל שם אמור להיות מנומק - ולא ניתן כמובן להציע שם של שבט שקיים כבר בתנועה. על פי תקנון התנועה, גם לא ניתן להציע שמות שבטים על שמם של אנשים ואף מומלץ לוותר מראש על שמות מתוחכמים מדיי, שפירושם אינו ברור דיו.

(צילום: אבישי אדלר)

בשלב הראשון, עד ליום חמישי, כ‘ בחשוון, כולם מוזמנים להגיש שמות לבחירת השבט החדש - ולהצביע לשמות שאתם אוהבים. בשלב שני, ביום ראשון, כ"ג חשוון, יום החלטת המליאה, יקבלו חברי המליאה את 30 השמות שזכו לכמות ההצבעות הגדולה ביותר ויצמצמו ל15- שמות נבחרים. במהלך המליאה 15 השמות יעלו חזרה לאתר להצבעה נוספת שלכם, שתצמצם את הרשימה ל-7 שמות. לבסוף יחליטו חברי המליאה, מבין 7 השמות, מה יהיה שם השבט החדש של בני עקיבא.

חודש הארגון יעסוק השנה בנושא ”חיים ציונות“. בתנועה מסבירים כי הנושא נבחר השנה מפני שראשי התנועה הרגישו כי בני עקיבא, המוגדרת כתנועה "ציונית דתית", צרכה לתת את המשקל והמחשבה מהו הציוני העכשווי - מיהו הציוני של שנת 2013. במהלך חודש הארגון וכל השנה בכלל יעסקו הפעילויות בתנועה בשאלה כיצד חניכי התנועה יכולים להיות ציוניים והאם יש מקום לציונות בת זמננו. השאלה העיקרית תהיה כיצד המשימה הציונית יכולה לבוא לידי ביטוי בישראל של שנת 2013 וכיצד המשימה הציונית מנחה את החניכים להתנהל.

”תנועת בני עקיבא ממשיכה עם המסורת הנפלאה של קביעת שם לשבט החדש הנכנס לחבריא' ב', השם שמלווה את חניכינו לאורך חייהם יחשף במוצאי שבת הארגון פרשת תולדות. אני שותף לתחושות ולרצון של הציבור הרחב, בוגרינו והורי חניכינו לדעת את השם בטרם מפקד הסיום. אך גם השנה יאלצו לחכות עשרות אלפי הסקרנים למוצאי שבת הארגון כמיטב המסורת“, אומר לכיפה מזכ“ל התנועה, דני הירשברג.

השתתפו גם אתם בבחירת שם השבט החדש!