בג"ץ קבע: מאיר אטינגר לא יצא לברית המילה של בנו

הרכב של שלושה שופטים דחה את עתירתו של אטינגר שביקש לצאת מבית הכלא לחגוג את ברית המילה של בנו. עורך דינו: "החלטה שצריכה לקומם כל אזרח". המשפחה מזמינה את הציבור להשתתף באירוע

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 04/04/16 13:09 כה באדר ב'

בג"ץ קבע: מאיר אטינגר לא יצא לברית המילה של בנו
פלאש90, צילום: פלאש90

הרכב של שלושה שופטי בית המשפט העליון דחה היום (ב') את עתירת ארגון חוננו, לאפשר לעצור המנהלי מאיר אטינגר לצאת לברית המילה של בנו שתיערך בשעות הקרובות.

השופטים סולברג, פוגלמן וחיות אמרו כי נשקפת מאטינגר מסוכנות והסכימו רק להצעת שב"ס, בה מוצע כי ניתן לערוך את ברית המילה בתוך הכלא בהשתתפות 15 איש שיעברו בדיקות של סוהרים בכניסה למתקן. בני משפחתו של אטינגר הודיעו כבר אתמול (א') כי לא יסכימו לכך.

לאחר ששמע את עמדת השופטים, אחיו של אטינגר התפרץ לעבר השופטים וקרא: "אתם מנסים לחנך מחדש, בולשביקים!". מאבטחי בית המשפט הוציאו אותו מהמתחם.

עו"ד אריאל עטרי שייצג את אטינגר בדיון היום מסר בתגובה כי ההחלטה הינה שערורייתית: "זכותו של אדם היא שבנו לא יפתח את חייו בין כתלי הכלא. טענת שב"ס בבית המשפט שאין די זמן להיערך לוגיסטית לברית היום - שערורייתית, לאור העובדה שלפני שמונה ימים פנינו בבקשה לקיום ברית היום. המציאות בה עציר מנהלי, נגדו אין ראיות מרשיעות, אינו יכול לצאת לברית של בנו, במקום בו אילו היה מורשע ברצח היה יכול לצאת - צריכה לקומם כל אזרח שומר חוק".

משפחת אטינגר הודיע כי היא מזמינה את הציבור הרחב להשתתף באירוע ברית המילה, ואישי ציבור ורבנים כבר הודיעו כי ישתתפו באירוע עם המשפחה, כמחאה על האיסור על האב להשתתף בברית עם בנו.

כזכור, אטינגר נעצר לפני למעלה מ-7 חודשים בצו מעצר מנהלי אשר נחתם כנגדו ע"י שר הביטחון משה בוגי יעלון. תחילה הוצא כנגד אטינגר צו מעצר לתקופה של שישה חודשים, ולפני כחודש וחצי הורה שר הביטחון על הארכת הצו למשך ארבעה חודשים נוספים.