בג"ץ נתן אישור: הרב קרים ימונה לרבצ"ר ביום חמישי

עכשיו זה באמת רשמי, הרב קרים ימונה לתפקיד הרבצ"ר. בג"ץ קבע כי לאור משיכת העתירה ע"י מרץ, צו הביניים מבוטל. "חבל שדבריו הברורים של המשיב בתצהירו לא קיבלו את ביטויים קודם לכן"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/11/16 15:14 כז בחשון התשעז

בג"ץ נתן אישור: הרב קרים ימונה לרבצ"ר ביום חמישי
הרבנות הצבאית, צילום: הרבנות הצבאית

בג"ץ ביטל היום את צו הביניים שקבע בשבוע שעבר, לפיו מינויו של הרב אייל קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי יוקפא. בעקבות משיכת העתירה על ידי חברות הכנסת ממרץ, החליט לבית המשפט מחוק את העתירה. טקס המינוי הרשמי ייערך ביום חמישי הקרוב

בפסק הדין כתב בית המשפט כי ב-"פס"ד בעתירה של ח"כ זהבה גלאון נגד מינויו של הרב אייל קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי: לאור תצהירו של אל"מ הרב אייל קרים (המשיב לעתירה) ציינו העותרות (זהבה גלאון, מיכל רוזין ותמר זנברג) כי הן סבורות שהעתירה השיגה את מטרתה וכי בנסיבות אלה הן לא יעמדו על המשך בירור ההליך. העתירה נמחקה וצו הביניים בוטל".

(צילום: פלאש 90)

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור כתבה בפסק הדין: "אנו סבורים כי אין עוד מקום להמשך הדיון בעתירה זו לאור האמור בתצהירו המפורט של המשיב". בהמשך, מתחה השופטת נאור ביקורת על הרב קרים כשכתבה: "חבל שדבריו הברורים של המשיב בתצהירו לא קיבלו את ביטויים קודם לכן.. ואולם מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. דבריו הברורים של המשיב בתצהיר שהוגש לאחר הוצאת הצו-על-תנאי עולים בקנה אחד עם ערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". את פסק הדין סיימה נשיאת בית המשפט העליון וכתבה כי "לא נותר לנו אלא לאחל לאל"מ הרב אייל קרים הצלחה רבה במילוי תפקידו החשוב, לתפארת צה"ל ולתפארת מדינת ישראל".

(צילום: Diana Hananshvili/Ministery of Defense)

בעקבות פסיקת בג"ץ על מחיקת העתירה, הוחלט בצה"ל שלא להשהות את טקס מינויו של הרב קרים. הטקס יתקיים ביום חמישי הקרוב בשעה 17:30 באולם הכנסים במחנה רבין (קריה).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן