בג"ץ דחה את הבקשה לדחייה: פינוי עמונה ב- 25 בדצמבר

בג"צ לא אישר את בקשת המדינה לדחות את פינוי עמונה בשבעה חודשים: "עלינו להיזהר פן מועדים שנקבעו בפסק-דין ייהפכו להמלצה". מועד הפינוי- 25 בדצמבר

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/11/16 15:02 יג בחשון התשעז

בג"ץ דחה את הבקשה לדחייה: פינוי עמונה ב- 25 בדצמבר
ויקיפדיה ללא זכויות, צילום: ויקיפדיה ללא זכויות

בג"ץ דחה היום (שני) את בקשת המדינה לעכב בשבעה חודשים את פינוי היישוב עמונה. בכך קבעו השופטים כי הפינוי יתקיים במועדו קרי, בעוד כחודש וחצי ב-25 בדצמבר.

בהחלטת השופטים נכתב כי "במקרה שלפנינו , כבמקרים אחרים בעבר, התבקשנו 'בדקה התשעים' להאריך מועד לפינוי שנקבע בפק דין. עינינו הרואות, כי כל פרק זמן שניתן ארוך ככל שיהיה, אינו מספיק. עלינו להיזהר פן מועדים שנקבעו בפסק-דין ייהפכו להמלצה. בקשת המדינה - הנסמכת בעיקרה על שיקולים שכבר 'שוקללו' בפסק הדין המקורי מהווה למעשה נסיון לשנות את האישונים שנקבעו בו. זאת לא ניתן לקבל. עם זאת, אסור להתעלם גם מההשלכות שעלולות להיות להימנעות מביצוע פסק הדין בנסיבות כאלה. המסר הטמון בכך הוא שניתן למנוע ביצועם של פסקי דין בשל חשש של המדינה מפני איומים ואלימות, מסר שעימו אין להשלים במדינת חוק".

(צילום: פלאש 90)

כזכור אמש, אושר חוק ההסדרה, בועדת שרים לענייני חקיקה ועבר לקריאה טרומית. ברקע להצבעה עמדו נסיונותיו של ראש הממשלה לדחות את הדיון עד להלטת בג"ץ בבקשת המדינה לדחיית פינוי עמונה. במהלך ישיבת ראשי הקואליציה תקף שר הביטחון, אביגדר ליברמן את השר בנט ואמר: "אתם מסכנים את כל ההתיישבות". שר החינוך מצידו לא נשאר חייב וענה לליברמן: "איפה היית חצי שנה". היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, נכח בוועדת השרים לענייני חקיקה, שהתכנסה במקביל לפורום ראשי המפלגות, ואמר שמכיוון שהחוק בעייתי מבחינה בין לאומית,הוא לא יגן עליו בבג"צ במידה ותוגש נגדו עתירה.