בג"ץ דחה את הבקשה לאטום את 9 הבתים בעפרה

התושבים ביקשו שבית המשפט יאפשר להם לאטום את הבתים ולא להורסם, מתוך תקווה שחוק ההסדרה יחול גם עליהם. השופטת נאור: "תהליך הסדרה ארוך ומורכב, אין כל וודאות שיוביל להכשרתם של תשעת המבנים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/02/17 16:51 א באדר התשעז

בג"ץ דחה את הבקשה לאטום את 9 הבתים בעפרה

בג"ץ דחה היום (ב') את בקשת תושבי תשעת הבתים בעפרה לאטום את הבתים המפונים. בעקבות ההחלטה לאחר שהבתים יפונו מחר בבוקר, הם צפויים להיהרס.

בשבוע שעבר ביקשו התושבים מבג"ץ שיאפשר להם לאטום את בתיהם ולא להרוס אותם, מתוך תקווה שחוק ההסדרה יוביל להסדרת הבתים. המדינה לעומת זאת, טענה כי חוק ההסדרה לא חל על תשעת הבתים בשכונה וכי היא לא סבורה שיש עילה שלא להרוס את הבתים ולכן לעמדתה דין הבקשה להידחות.

בעקבות עמדת המדינה, דחה בג"ץ את הבקשה והבתים צפויים להיהרס לאחר שיפונו מחר בבוקר. נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור כתבה בין היתר כי "החוק מתווה כאמור תהליך הסדרה ארוך ומורכב, אשר אין כל וודאות שיוביל אף לשיטת המבקשים להכשרתם של תשעת המבנים. אין להתעלם גם מהתנהלותם של המבקשים במהלך ההתדיינות בעתירה, שרובם עבר להתגורר במבנים לאחר שניתן צו ביניים האוסר על אכלוסם. אשר על כן, הבקשה אינה מגלה עילה להורות על הסעד יוצא הדופן של שינוי פסק-דין חלוט"

בעפרה הגיבו להחלטה ואמרו: "כצפוי בגץ דחה את בקשת עפרה למנוע עוול וחורבן לשם חורבן. בגץ הוכיח שהוא מנותק מהעם ומחוש הצדק הטבעי. יש לנו תביעה נוקבת כלפי ראש הממשלה והשרים ליברמן בנט ושקד. לא תוכלו להסתתר עוד מאחורי בגץ. זו העת ליישם מיידית את חוק ההסדרת לאשר תב"ע לעפרה ולהציל את ההתיישבות מציפורני השמאל ובגץ. לשם כך נבחרה ממשלה לאומית שרוממות ההתיישבות בפיה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן