בבר אילן יפנו את מעונות הסטודנטים ללא מציאת פתרון זמני

באונ'בר אילן מתכוננים לשפץ את המעונות, אך הסטודנטים מתלוננים שסדר השיפוץ מונע מהם להירשם למעונות שניתן לאכלס, ולצמצם את מספר הסטודנטים שרוצים לגור בהם. אחד הסטודנטים: "בשפה לא בוטה רוצים שנשכור דירות"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 19/04/16 10:19 יא בניסן התשעו

בבר אילן יפנו את מעונות הסטודנטים ללא מציאת פתרון זמני
אבישי טייכר-cc-by, צילום: אבישי טייכר-cc-by

אוניברסיטת בר אילן תפנה חלק מהמעונות שלה, ללא מציאת פתרון זמני עבור הסטודנטים המתפנים. כך אומרים הבוקר (ג') סטודנטים המתגוררים בהם לאתר 'כיפה'.

בתחילת השבוע הופץ מכתב שנשלח למתגוררים במעונות, אשר מבהיר להם כי בעקבות שיפוץ המעונות, מעונות הבנים ומעונות הזוגות הנשואים יצטרכו להתפנות במהלך חודש יולי למשך כמעט שנה שלמה. הסטודנטים זועמים על כך שהאוניברסיטה הודיעה על שיפוץ ופינוי המעונות ללא אפשרות למציאת פתרון מגורים זמניים עבור הסטודנטים, מלבד שכירת דירות.

סדר השיפוץ הוא כזה: פינוי מעונות בנים ומעונות סטודנטים נשואים, ושיפוצם ואז פינוי מעונות הבנות.

אחד הסטודנטים כתב בעמוד הפייסבוק כי קיים פתרון איכלוס זמני, מכיוון שיש בני בנייני מעונות שעומדים ריקים. לדבריו ניתן היה להעביר את הסטודנטים המתפנים לבניינים אלו, ובינתיים לשפץ את הביינים המפונים: "כולנו ראינו את המכתב שמבשר על סגירת יותר מחצי המקומות במעונות וההמלצה לסטודנטים למציאת דיור חלופי באופן עצמאי, כלומר בשפה לא בוטה לשכור דירות. צריך לדעת שהייתה אופציה נוספת, הגיונית בהרבה: שיפוץ 2 בנייני המעונות שלא מאוכלסים כעת (המכונים במכתב 108 ו- 106) ואז פינוי שני המאוכלסים אליהם והמשך השיפוץ".

לדבריו של הסטודנט, סדר השיפוץ נקבע כך מכיוון שהוא חוסך לאוניברסיטה יותר כסף: "הספק המשפץ רצה לשפץ כמה שיותר מהר כיוון שהוא יכול לגבות (יותר) כסף רק אחריי השיפוץ. האוניברסיטה מעדיפה כאן את האינטרס של הספק על חשבון הסטודנטים שיצטרכו לשכור דירות במחירי שוק בלתי אפשריים שישררו החל מהקיץ. עלינו כעת לדרוש מהאוניברסיטה לייצג מול הספק את האינטרס הסטודנטיאלי ולא למכור את הדיירים תמורת כמה גרושים".

סטודנט לתואר שני אמר ל'כיפה' כי מדובר בכ-400 סטודנטים שנזרקים החוצה, שייאלצו למצוא מגורים בטווח קצר: "זורקים את כל הבנים ללא פתרונות, זה יוצר עומס על השוק. במקום לחשוב על זה לפני, הרי יש מעונות כרגע שאף אחד לא גר בהם. המעונות האלה הם חדשים יחסית, הם נמצאים באוניברסיטה. אפשר היה להעביר אליהם כרגע אנשים, אבל האוניברסיטה בוחרת להשאיר אותם ריקים, לשפץ אותם וגם לפנות את המעונות הקיימים, במקום להעביר את הסטודנטים ולשפץ את הבניינים המפונים".

אותו סטודנט, הסביר לכיפה כי ניתן היה למצוא פתרון, ברגע שהאוניברסיטה הייתה מאכלסת את הבניינים הריקים: "כל הרעיון של השיפוץ הוא הגיוני ונכון, אך צורת ההתנהלות אינה הגיונית, גם לא הודיעו לנו מספיק זמן מראש וגם יש כמות מטורפת של אנשים שתחפש עכשיו מקום צמוד לאוניברסיטה".

מדוברות האוניברסיטה לא נמסרה תגובה ונפרסמה כשתגיע

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן