בבני עקיבא חותמים את חודש הארגון: שם השבט החדש - "אביחי"

השבט החדש ייקרא על שמו וזכרו של הרב אברהם צוקרמן זצ"ל, ממנהיגי התנועה שנפטר החודש - כך החליטה מליאת התנועה בהתבסס על השמות שהציעו גולשי כיפה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/13 18:23 כט בחשון התשעד

בבני עקיבא חותמים את חודש הארגון: שם השבט החדש - "אביחי"
אבישי אדלר, צילום: אבישי אדלר

בתנועת ”בני עקיבא“ חותמים הלילה (מוצאי שבת) את חודש הארגון שעסק בנושא ”חיים ציונות“ - באירועים מרכזיים אשר יצויינו בכל רחבי הארץ. שם השבט החדש של התנועה הוא ”אביחי“ - שנקרא על שמו של הרב אברהם צוקרמן זצ“ל.

מליאת ההנהלה הארצית של ”בני עקיבא“ אשר התכנסה לפני כשבועיים, בחרה מבין שמות שדורגו על ידי גולשי כיפה, כשבסיומו של התהליך הוצעו שלושה שמות לשבט החדש: ”אבינועם“ (שם העט בו חתם הרב צוקרמן על מאמרים שפרסם בעיתון התנועה ”זרעים“), ”אביחי“ - רמז לאברהם ולחיים ו“אברהם“ - הציוני הראשון שהתחיל את מגמת ”לך לך“ אותה המשיך הרב צוקרמן. כאמור, לבסוף הוחלט על בחירת השם ”אביחי“ לשם השבט החדש“.

בדבר מזכ“ל התנועה לשבת הארגון, כתב דני הירשברג כי ”דרכנו, דרך הציונות הדתית, דרך תורה ועבודה, מקיפה עולם שלם של ערכים, חבר בני עקיבא אמון על התפיסה כי דרכה של הגאולה להתממש היא 'קמעא קמעא' וכי היא עתידה להופיע בתהליכים מורכבים ומלווי משברים, איש לא הבטיח לנו גאולה 'אינסטנט', ואנו מודים לקב"ה על הזכות לחיות בדור זה שהפך את הציונות מרעיון למעשה. עם שובנו לאדמתנו ובתהליך ה'אתחלתא דגאולה' אנו רואים כמשימתה לחנך דור נאמן ברמה הרעיונית והמעשית ולהשתלבות בכל מערכות המדינה, בצבא, בכלכלה, בהתיישבות, במדע, במדיניות ובכל שטחי החיים הציבוריים האפשריים, מתוך אחריות לכלל ישראל“.

”אנו מבקשים לחיות ציונות, יש לנו שאיפות גדולות ליצירת חברה חדשה בארץ ישראל המאפשרת ומחייבת חברה צודקת יותר ובריאה יותר, התורה והעבודה אותם חרטנו על דגלנו, הצדק החברתי ומחויבותנו למדינה, רצוננו להיות 'תנועה של עם', כל אלו, אינם ערכים חיצוניים לתורה, הם הם התורה במשמעות הרחבה יותר, זוהי דרכנו ואליה אנו מבקשים להיות נאמנים, דרך של תורה גדולה הכוללת בתוכה גם את הערכים שלא באו לידי ביטוי בדורות הקודמים בגלל התנאים הגלותיים“, הוסיף הירשברג.