באשדוד ובחיפה התושבים דורשים: "לא רוצים חרדים בפארקים"

תושבי שכונה בחיפה: "כל יום מגיעים מאות חרדים מירושלים והסביבה לפארק השכונתי. חיינו הפכו לגיהנום". תושבים באשדוד:"אשדוד הפכה לעיר נופש של החרדים. לתיאבון שלהם אין גבול"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/08/16 16:49 כא באב התשעו

באשדוד ובחיפה התושבים דורשים: "לא רוצים חרדים בפארקים"
דר אבישי טייכר-cc-by, צילום: דר אבישי טייכר-cc-by

משפחות רבות מהמגזר החרדי יוצאות לנפוש ברחבי הארץ בימי הקיץ ובמיוחד בימי 'בין הזמנים'. מסתבר שיש כאלה שלא רואים זאת בעין יפה ואף משתמשים באמירות קשות על סף הגזענות כדי לבטא את מורת רוחם.

בשכונת רמות הנשיא בחיפה יש פארק מקומי יפה ומטופח המכיל מתקנים ומזרקות מים שהפכו לפופולריות בישראל. בתקופה האחרונה החלו לפקוד את הפארק משפחות חרדיות רבות ויש תושבים בשכונה שהדבר מפריע להם מאוד. כך פורסם 'בניוז חיפה והקריות'.

"פתאום התחילו להגיע אוטובוסים שלמים עם ילדים חרדים מירושלים, ובני ברק ואליהם הצטרפו גם משפחות חרדיות שלמות שלא קשורות לחיפה". מספרת עידית תושבת השכונה ומוסיפה, " והם הפכו את הפארק למקום בילוי שלהם לאורך היום. הם עורכים שם פיקניקים, נכנסים למזרקות בבגדים והפכו את המקום לגן שעשועים המוני לבילוי שלהם. ובסוף היום, הם מותירים אחריהם ערימות של אשפה זרוקות". עידית מקפידה לציין שדבריה לא נובעים מתוך גזענות, "אין לי שום דבר נגד חרדים, אבל לא ברור לי איך הפארק השכונתי הפך למקום עלייה לרגל לאוטובוסים שלמים מירושלים ובני ברק - וככה כל יום".

תושבת נוספת מעידה גם היא על המתרחש בפארק: " אוטובוסים שלמים מגיעים יום יום מבוקר עד לילה ומורידים מאות, כן מאות אנשים לפארק. אותם אנשים נכנסים עם בגדיהם למזרקות ואז מתגלשים במגלשות, הכל רטוב, יש עשרות ילדים בהמתנה לכל מתקן". לדבריה הביקורת שלה נובעת מהלכלוך והרעש שממלאים את השכונה השקטה בד"כ, " למה אנחנו צריכים למצוא חיתולים בחניונים שלנו מלאי צרכים? שלא נדבר על חניה על מדרכות… יש הרגשה שאנחנו לא גרים בשכונה שקטה, גזלו לנו את הפארק".

תושבים אחרים טענו שכשפנו לחלק מהמשפחות החרדיות בבקשה לאסוף את האשפה הן ענו להם: "שהעירייה תפנה לכם את האשפה". עיריית חיפה החליטה לנקוט בצעד יוצא דופן והודיעה כי היא סוגרת את המים במזרקות שהיוו את מקור האטרקציה העיקרי שמשכו לפארק את המשפחות החרדיות, זאת בתקווה שהפארק ישוב להיות שכונתי ונקי.

מהעירייה נמסר בתגובה לפניית ניוז חיפה והקריות: "את הפארק המפואר בשכונה החדשה פוקדים מדי יום אלפי מבקרים הבאים מכל הארץ. הדבר יוצר עומסים בלתי סבירים וגורם מטרד לתושבים המתגוררים בסמוך אליו. ועד השכונה פנה לעירייה, והוחלט לבחון מספר פתרונות לטובת כלל תושבי העיר והמשפחות. לפי שעה, תוגבר הפעילות העירונית לניקיון הפארק והפיקוח במקום. בנוסף, לבקשת השכנים ועד סיום ההערכות, לא יופעלו המזרקות".

בעיר אשדוד ישנו גם כן חיכוך עם הציבור החרדי, רק ששם הטענות מחולקות לשתיים: ע"פ הפרסום במקומון 'שער אשדוד' גם חלק מתושבי העיר אשדוד מתלוננים על הנהירה של הציבור החרדי לפארקים המקומיים כפי שאומר אחד התושבים: "בימי הקיץ האלה עשרות אוטובוסים מגיעים כל יום מבני ברק, ירושלים, אלעד ומקומות שיש בהם חרדים - ופושטים על הפארק. בסיום יום כזה הם משאירים אחריהם הרבה מאוד לכלכוך וזוהמה".

טענה נוספת הנשמעת בעיר היא על כך שהחרדים חותרים לכך שיקצו להם ימים נפרדים במתקני העיר כגון פארקים וכדומה, "שיא החוצפה של החרדים" אומר אחד התושבים, "הוא לאיים כעת על העירייה לא להגיע יותר לפארק 'אשדוד ים', עד שהפעילות המבורכת של העירייה: ריקודי זומבה, פילאטיס ושירה בציבור 'הלא צנועים' לדבריהם, ייפסקו".

חבר מועצת העיר הגדיל ותקף את החרדים כשאמר: "אני צופה מהניסיון שלנו בעבר שהם ינסו להשתלט על הפארק. החרדים מתנהלים בשלבים ובצורה מסודרת. היום קוראים לציבור להדיר רגליים, מחר ידרשו לקבל ימים נפרדים רק לחרדים עם פעילות שלהם. לכן, אני חושש שהשלב הבא הם ידרשו להקצות להם ימים נפרדים בפארק עם פעילות נפרדת לחרדים. כלומר ההשתלטות של חרדים על העיר אשדוד תעלה מדרגה. לא רואים את הסוף כי לתיאבון שלהם אין גבול".