אשה? בואי לעשות עסקים

שנים צוחקים שנשים וכסף שווה קניות. קהילת הפייסבוק, 'דתיות עסקיות מדברות', החליטה לשים לזה סוף וקוראת לנשים לצלול לתוך עולם הפיננסים והעסקים ובקיצור, ללמוד לעשות כסף

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/11/16 11:41 ו בחשון התשעז

אשה? בואי לעשות עסקים
רמי זרנגר, צילום: רמי זרנגר

גם נשים דתיות רוצות לעשות עסקים. 'הרווח כולו שלך' זה שמה של ועידת העסקים של הנשים הדתיות, שתתקיים ביום שלישי הבא (17.11) בהשתתפות שר החינוך, נפתלי בנט ונשות עסקים בכירות.

מטרת הועידה היא ללמד את נשות המגזר להרוויח כסף וכיצד הן יכולות לשבור את תקרת הזכוכית שלהן בעולם הכלכלה והעסקים. הוועידה תדון בנושאי נשים, כלכלה, דת, משפחה, קריירה והצלחה ותנסה לחבר את באות הועידה גם לעולם הפיננסי. "במשך שנים חינכו אותן שלא לדבר על המילה הגסה 'כסף', מילה שמהווה בדיוק את ההיפך מהעולם הדתי הרוחני ממנו הן מגיעות. עולם שמדבר על הסתפקות במועט וצניעות", כותבות חברות קהילת הפייסבוק 'דתיות עסקיות מדברות', שמארגנות את הועידה. לדבריהן, "כסף הוא תמיד נושא טעון מורכב ומסובך אצל נשים, אבל הנושא מועצם עוד יותר כשמדובר בנשים דתיות".

קבוצת הפייסבוק 'דתיות עסקיות מדברות' הוקמה ומנוהלת ע"י יסכה אופנהיים, יועצת אסטרטגית ומנהלת המועדון העסקי של אמונה ירושלים. הקבוצה מונה כיום למעלה מ 7,000 נשים דתיות, בעלות עסק עצמאי ואחרות, שמדברות על נשים עסקים ומה שביניהן. "הצורך של אלפי החברות בקבוצה לתרגם את הקבוצה הזו מהמציאות הוירטואלית לעולם המעשי הוא שדחף לכנס". בין שלל ההרצאות והשולחנות העגולים יתקיים גם מרתון הרצאות TED, במסגרתו תרצנה, בין היתר, הסופרת והעיתונאית ליהיא לפיד, אשת העסקים חלי יעקבס וירט ואשת ההלכה הרבנית מלכה פיוטרקובסקי. לצד מנכ"ליות בכירות תופיע גם אשת העסקים הערבייה ישראלית מנצרת ג'וליה זאהר עם "סיפור התמודדות של אשה עם חסמים".

הועידה תיערך בשיתוף תנועת 'אמונה' ומגזין 'נשים' ובסיומה יתקיים מופע של הזמרות אתי אנקרי וקורין אלאל ושחקנית התיאטרון רחל קשת.