ארה"ב: מוצרי מריחואנה יקבלו תעודת הכשר

חברה מקולורדו ורבנים מניו יורק עוסקים בימים אלו במיזם שיאפשר להעניק תעודת כשרות למוצרי מריחואנה. "מאמינים שיש לצמח ולמוצריו מקום בתוך עולם הכשרות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/02/15 09:33 ו באדר התשעה

ארה"ב: מוצרי מריחואנה יקבלו תעודת הכשר
Shutterstock, צילום: Shutterstock

סיגריות אאוט, מריחואנה אין. במסגרת תכנית חדשה של חברה מקולורדו ורבנים מניו יורק יוענקו תעודות כשרות למוצרי מריחואנה חוקיים.

המיזם, שפורסם לראשונה בניו יורק פוסט, תאפשר ליהודים בניו יורק להשתמש במריחואנה הרפואית בהכשר מהודר. הרב משה אלפנט מהOU הסביר כי "ידוע שישנם מטופלים יהודיים רבים שמקפידים על חוקי הכשרות ואנו יכולים לסייע להם. לצמח עצמו כמובן לא צריך כשרות אבל מוצרים נלווים שמרכיבים את המאפים צריכים כשרות.

קבוצת רבנים סיירו לאחרונה בקלורדו במפעלי מריחואנה, שם הייצור של הסם מותר, במטרה ללמוד את הנושא ולראות כיצד ישולבו משגיחי כשרות במפעלים. "אין לי ניסיון אישי עם מריחואנה, אבל גילינו שהוא באמת צמח מרתק ואנחנו מאמינים שיש לצמח ולמוצריו מקום בתוך עולם הכשרות", אמר הרב אלפנט.

עם מפעלים נוספים נערכו שיחות מקדימות על מנת לקדם את הנושא, ולהתחיל בקרוב לייצר מריחואנה כשרה למהדרין במדינות שונות בארצות הברית. יש לציין כי על פניו אין שום מניעה הלכתית לא לצרוך מריחואנה, בוודאי שלא כשמדובר בצורך רפואי.

במדינות רבות ברחבי ארצות הברית מותר כיום להשתמש במריחואנה, כשחלק מהמדינות מתירות רק מריחואנה רפואית, אך לא אוכפות את החוק באשר לצריכה עצמית. אתמול (ג') התירה אלסקה באופן רשמי את העישון, הגידול וההחזקה של כמויות קטנות של מריחואנה, והפכה בכך למדינה השלישית בארה"ב שהכריזה על ליגליזציה של סמים קלים, זאת בנוסף למדינות וושינגטון וקולורדו. הצעה דומה התקבלה באורוגון שתכנס לתוקף ביולי הבא, וחקיקה מקודמת גם בעיר הבירה וושינגטון.