ארגון בצלם לא יוכל לקבל מתנדבים מהשירות הלאומי

בעקבות פעילות ארגון השמאל הקיצוני הורה מנכ"ל השירות הלאומי אזרחי שר שלום ג'רבי לא לאפשר ל'בצלם' לקבל מתנדבים ומתנדבות. "לא נותן יד למסע הכפשה נגד ישראל וחיילי צה"ל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/08/14 08:17 יח באב התשעד

ארגון בצלם לא יוכל לקבל מתנדבים מהשירות הלאומי
יחצ, צילום: יחצ

מכפישים את ישראל? לא תקבלו מתנדבים ומתנדבות מהשירות הלאומי. בעקבות פעילות ארגון השמאל הקיצוני 'בצלם' במהלך מבצע צוק איתן, ועל רקע סירובו של מנכ"ל הארגון חגי אלעד להגדיר את החמאס כארגון טרור, שיגר מנכ"ל רשות השירות הלאומי - אזרחי שר שלום ג'רבי מכתב חריף לאלעד, בו תקף את התנהלות הארגון.

"לאחר בדיקה שערכתי בגופים המפעילים, ולנוכח פעילות הארגון נגד ישראל וחיילי צה"ל, החלטתי להפסיק את אישורכם כגוף מפעיל, הראשי להפעיל מתנדבים במסגרת השירות הלאומי אזרחי", כתב ג'רבי.

"כפי שידוע לך, בימים אלו מתמודדת ישראל בזירה הבינלאומית עם מסע דה-לגיטימציה, הכולל הפצה של שקרים והסתר חמורה נגד צה"ל - הצבא המוסרי בעולם", הוסיף ג'רבי. “לצערי, ארגון בצלם נותן יד למסע הכפשה זה. הנתונים והעמדות שמפיץ הארגון בארץ ובעולם מעודדים את אויבנו בעולם, וגורמים להתבטאויות אנטישמיות קיצוניות נגד ישראל, ואף למעשים אנטישמים אלימים נגד יהודים. היום נמסר לי כי גם סירבת להגדיר את ארגון חמאס כארגון טרור והאשמת את חיילי צה"ל בכך שירו על בתי אנשי חמאס. ארגון חמאס מוגדר לא רק על ידי מדינת ישראל כארגון טרור אלא אף על ידי ארצות הברית ומדינות נוספות ברחבי העולם".

"למותר לציין, כי הנזק העלול להיגרם למדינת ישראל מהתבטאויות וממעשים אלו הינו נזק בל ישוער היכול להביא להחרמתה מפורומים בינלאומיים ולפגיעה בכלכלתה בעקבות כך. כמו כן, כבר הוכח בעבר גם כי דברי בלע המופצים על ידי ארגונים שונים כנגד המדינה וחייליה בזמן מלחמה, גרמו למעצרים ולהעמדה לדין של קצינים וחיילים שכל פשעם הוא שהיו מוכנים להסתכן על מנת להגן על אזרחי המדינה המותקפים על ידי האויב”, הוסיף ג'רבי וכתב.

"השירות הלאומי-אזרחי הינו מוסד ממלכתי המכיל מגוון של גופים מפעילים ואנשים המחזיקים בדעות פוליטיות שונות. אך ישנו קו ברור המפריד בין עמדה פוליטית לגיטימית בשיח הפוליטי הישראלי לבין הפצה ופרסום של שקרים והשמצות בארץ ובעולם, הגורמים נזק חמור למדינת ישראל ולחיילי צה"ל.אשר על כן, איני רואה כל אפשרות להמשיך את אישור ארגונכם כגוף מפעיל בשירות לאומי-אזרחי המקבל סיוע ממדינת ישראל", הוא סיכם.

כזכור, אתמול (ד'), התראיין מנכ"ל 'בצלם' חגי אלעד בתכניתו של שרון גל ברדיו תל אביב ולמרות דרישות המראיין סירב להגדיר את חמאס כארגון טרור. בינואר 2014 התברר כי 'בצלם' מקבלים תקן למתנדב לשירות לאומי, זאת על אף שמדובר בארגון שנוי במחלוקת שמבטא עמדות פרו פלסטיניות ופעמים רבות נטען שהינו אחד מארגוני השמאל הקיצוני הבעייתים ביותר.

תגובת בצלם: “בצלם משוכנע שההגנה על זכויות אדם היא פעולה דמוקרטית חיונית לטובת החברה הישראלית. הודעתו של שר שלום ג'רבי, שספק אם ניתנה בסמכות, מבטאת ניצול לרעה של תפקידו האנמיניסטרטיבי לשם רדיפה פוליטית פסולה. זוהי מתקפה ממשלתית פוליטית על ארגון זכויות אדם. מר ג'רבי מרחיק לכת ומכנה הפצת מידע על הפרות זכויות אדם בזמן מלחמה בגידה, מגביר את להבות חוסר הסובלנות שהרעילו את האווירה הפוליטית, ובכך מכניס עצמו למועדון המפוקפק של גורמים אשר מסיתים לפגיעה בכל מי שמביע עמדות שיכולות להתפרש כביקורת. בשלילה זו מר ג'רבי מאפשר לממשלה לאסור העסקת בני שרות על ידי כל ארגון שעמדותיו לא מוצאות חן בעיניו. פעולה זו עומדת בניגוד לכל עיקרון דמוקרטי ומנהל תקין. מר ג'רבי אינו חייב לאהוב את פעילותינו, אך הוא חייב לאפשר לה לקבל את הזכויות הניתנות לה לפי חוק".