אנטישמיות באומן: חזיר הושלך על מתחם הקבר של רבי נחמן

חלקי חזיר הושלכו במתחם הקבר של רבי נחמן מברסלב. ח"כ לפיד: "אירוע בלתי נסבל ומזכיר ימים אפלים ביותר בהיסטוריה של העם היהודי באירופה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 21/12/16 09:51 כא בכסלו התשעז

אנטישמיות באומן: חזיר הושלך על מתחם הקבר של רבי נחמן
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

מתחם ציון הקבר של רבי נחמן מברסלב, שמשמש כמקום עלייה לרגל לחסידי ברסלב, חולל הלילה. חלקי חזיר הושלכו על מתחם הקבר וכן נשפכו כמויות גדולות של צבע אדום במקום.

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, פנה הבוקר לשגריר אוקראינה בישראל וקרא לו לחקור במהירות את האירוע האנטישמי שהתחולל בציון הקבר הלילה, לפיד דרש כי ממשלת אוקראינה תפעל במהרה לשמירה על המבקרים הישראלים במקום.

"הזדעזעתי הבוקר לשמוע על האירוע האנטישמי, המבחיל והאלים שארע במתחם קבר הרבי נחמן מברסלב באומן באוקראינה. האירוע שהתרחש הלילה הוא בלתי נסבל ומזכיר ימים אפלים ביותר בהיסטוריה של העם היהודי באירופה. אני מצפה ממשלתך לגנות את האירוע ולפעול בנחישות על מנת לתפוס את המבצעים ולהעמידם לדין במהירות".

לפיד הוסיף כי "יהודים רבים מבקרים בקבר הרבי נחמן מברסלב באוקראינה במהלך השנה כפי שאתה יודע. על הממשלה האוקראינית לדאוג לאבטחת המקום ואבטחת המבקרים ולדאוג כי אירועים כאלו לא יחזרו".

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל מתריע על עליה באירועי האנטישמיות בעשור האחרון: ״האירוע באומן הוא חמור בתעוזה של האנטישמים. מדובר בעליית מדרגה נוספת בגל האנטישמיות בעשור האחרון וראוי שכל ממשלה וממשלה תגנה ותפעל לעצור את השנאה כלפי יהודים בתפוצות לפני שיהיה מאוחר ונצטער עליו"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן