אמו של דני גונן תקפה את שופטי ביהמ"ש העליון וננזפה

עימות באולם בית המשפט העליון בין דבורה גונן, אמו של דני גונן שנרצח בסמוך ליישוב דולב, לבין נשיאת בית המשפט מרים נאור. גונן: הפכתם הקורבנות לאשמים, נאור: גם לאם שכולה יש גבול במה שהיא יכולה לומר פה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/10/15 15:29 טז בחשון התשעו

אמו של דני גונן תקפה את שופטי ביהמ"ש העליון וננזפה
אילוסטרציה. פלאש 90, צילום: אילוסטרציה. פלאש 90

עימות התרחש היום (ה') באולם בית המשפט העליון בירושלים בין דבורה גונן, אימו של דני גונן, שנרצח בסמוך ליישוב דולב לפני ארבעה חודשים, לבין נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, במהלך דיון בעתירות קרובי המחבלים נגד הריסת בתיהם.

במהלך דיון פנתה דבורה גונן לשופטים ואמרה "לשמוע כמה המשפחות של המחבלים לא אשמות. אני אשמה, אנחנו נהפכנו לאשמים? רצחו את הילדים שלנו ואני לא רוצה שיהיו עוד אימהות שיאבדו את הבנים שלהן. הנרצחים הפכו לשקופים. הפכתם את הקורבנות לאשמים. אני שומעת כמה המשפחות של המחבלים מסכנות, אנחנו לא מסכנים?", שאלה.

"בחור יצא לטייל למעיין בדולב. חצי שעה מהבית שלי ולא חזר. אני לא מתערבת בשיקולים המשפטיים, אני לא משפטנית, אבל יש לנו אחריות למנוע את הרצח הבא. סתם אנשים לא צריכים לסבול, אני מבקשת מהשפוטים להבין שיש כאן משפחות שהחיים שלהן נהרסו, לא הקירות שלהן", הוסיפה גונן.

במהלך דבריה קטעה אותה נשיאת בית המשפט והבהירה לה כי "גם לאם שכולה יש גבול במה שהיא יכולה לומר פה. הגברת לא תהפוך פה את הזכות שניתנה לה להטחת האשמות".

גם אליעזר רוזנפלד, אביו של מלאכי רוזנפלד, שנרצח בחודש יוני האחרון, דיבר בפני השופטים ואמר "רק למשפחות של הרוצחים יש זכויות אדם, לנרצחים אין זכויות אדם. אנחנו עומדים בפני גיהינום ולא רק ההורים".

"מלאכי נרצח על ידי חוליה של שמונה, לא מדובר על מחבל בודד", הוסיף רוזנפלד. "זה היה תכנון של כמה חודשים. אני מאמין שצריך להעניש. אותה משפחה לא מנעה את הרצח, הם באותה אידיאולוגיה כמו הרוצחים. הם לא מגנים ומהללים את המעשים. מחר אנחנו נירצח בגלל האידיאולוגיה הזו".