אמו של דני גונן לנתניהו: הבן שלי נרצח בגלל שאתה פחדן

דבורה גונן, אמו של דני גונן הי"ד שנרצח לפני כחודשיים ליד היישוב דולב, שלחה מכתב לראש הממשלה בו תקפה אותו על כך שהגיב בהבעת תנחומים, אך לא נעשה דבר בשטח כדי למנוע את הרצח הבא

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/08/15 09:25 כח באב התשעה

אמו של דני גונן לנתניהו: הבן שלי נרצח בגלל שאתה פחדן
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

דבורה גונן, אמו של דני גונן הי"ד שנרצח לפני כחודשיים ליד היישוב דולב, שלחה אתמול (ד') מכתב נזעם לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו מחתה בחריפות על העובדה שלמעט תנחומים לא נעשה דבר בשטח כדי למנוע את הרצח הבא.

"ביום חמישי צפיתי בסרטון שבו אתה שולח תנחומים למשפחה. זהו? כאן זה נגמר? התנחומים שלך. ולאחר מכן שלחת איחולי החלמה מהירה לנתנאל חדד. ועדכנת את היושבים מסביב לשולחן. ואז המשכת בסדר יום רגיל", כתבה במכתב שהובא בדף הפייסבוק של ח"כ לשעבר משה פייגלין.

"מה חשבת לעצמך?"", היא שואלת. "הבן שלי נרצח כי הוא יהודי! הבן שלי נרצח כי הוא היה אדם טוב! הבן שלי נרצח כי הוא פשוט ניצל יום חופשי מלימודים ועבודה וקפץ למעיין . חצי שעה מהבית. כי הוא חשב שבטוח, כי הוא חשב שלטייל בארץ שלנו זו זכות ושכיף לטייל כאן בארץ ישראל".

"ומה אתה עושה? איך אתה מגיב? שולח תנחומים. לא כינסת מסיבת עיתונאים! איך לא זעקת על דם יהודי שנשפך? לא מחית בקולך בכל ערוצי התקשורת הארצית שלא יתכן כדבר הזה! הבן שלי נרצח כי חבורת אנשים החליטה החלטות שהיה אסור להחליט אותן והן היו אסון למשפחות רבות. הבן שלי שלא היה פחדן נרצח בגלל פחדנות של אחרים, הבן שלי שחי בדו קיום נרצח כי מישהו החליט שהוא לא צריך להתקיים יותר, למה? מסיבה פשוטה ....הוא יהודי!".

"ומה עכשיו אדוני ראש הממשלה? כוחות הביטחון העושים עבודת קודש, ימים כלילות, הצליחו ללכוד את המחבל המרצח ו... מה מתברר שהוא מועסק על ידי הרשות הפלסטינית, עכשיו הוא גיבור. מקבל תוספת גבורה, משפחתו חוגגת .. יש עוד הכנסה! הוא נמצא בקייטנת השב"ס הוא מכיר, הוא זוכר, הרי הוא כבר היה שם".

"ואתה....ואתם.....שותקים.....סליחה לא שותקים.... פוחדים.... פוחדים להחליט החלטות..... פוחדים לשנות. שכל אחד בשנייה שצצה בראשו המחשבה ליטול חיים של אחר יפחד, ידע שיש לו ולמשפחתו רק מה להפסיד! אבל לא, מה פתאום....אז אם אתם לא דואגים לשנות את המצב הקטסטרופלי הזה? למה שהם ידאגו ממה יקרה לאחר שהם לוקחים חיים?!", ממשיכה גונן וכותבת.

"אוי למדינה ואוי למנהיגי אותה מדינה שציבור גדול בה חי בפחד. למה חי בפחד? שוב כי המנהיגים מפחדים. לפני הבחירות תיעלת את אותו הפחד לניצחון בבחירות..... ולצערי את אותו פחד אני רואה בכל תחומי ההתנהלות של ממשלה זו.

"הבן שלי היה חסיד גדול שלך. ואני .... אני חסידה גדולה של הבן שלי. אכזבת אותו, אכזבת אותי. אני איבדתי את הבן שלי. לא רוצה שעוד אימהות יאבדו ילדים. ילדים שרק יצאו לטייל, ילדים שרק יצאו לשחק כדורסל. ילדים שרק. רצו לחיות נורמלי", היא מסכמת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן