"אם תרצו" בשערי ביהמ"ש העליון: הפסיקו את מימון ההגנה על מחבלים

מחוץ לדיון שערך בג"ץ בנוגע להריסת בתי מחבלים המעורבים ברצח בני הזוג הנקין, נערכה משמרת מחאה בה הוחזקו תמונות הנרצחים. מתן פלג: "בישראל בו יותר משתלם להרוג יהודי מאשר לגנוב לו את האוטו"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 14/09/16 15:12 יא באלול התשעו

תנועת "אם תרצו" קיימה משמרת מחאה היום מחוץ לשערי בית המשפט בזמן הדיון על בתי המחבלים המעורבים ברצח בני הזוג נעמה ואיתם הנקין הי"ד. פעילי התנועה עמדו מחוץ לשערי בית המשפט כשבידיהם תמונות של הזוג הנקין ודרשו את הפסקת הפעילות של ארגונים במימון מדינות אירופה לטובת משפחות המחבלים בבתי המשפט.

בג"ץ דן היום בעתירה נגד הריסת בתי המחבלים המעורבים ברצח הזוג איתם ונעמה הנקין הי"ד, פסק הדין הסופי אמור להינתן בקרוב. משפחות המחבלים מקבלות ליווי והגנה משפטית צמודה על ידי "המוקד להגנת הפרט", ארגון הממומן על ידי ממשלות אירופה ו"הקרן לישראל חדשה" ומסייע בשנים האחרונות למחבלים ומשפחותיהם.

"מדובר בעצימת עיניים. המשפחה היא הסביבה התומכת של מבצע הפעולה כך שהעונש צריך לחול על כולם" אמר עו"ד מוזס מטעם הפרקליטות. הפרקליטות ציינה כי בידיה הודאות של המחבלים המעורבים ברצח וכן הוכחות על לקיחת חלק משמעותי ברצח.

מנגד עורכי הדין של משפחות המחבלים אמור כי "יש להפעיל את עקרון המידתיות שמחייב לא להפעיל את הסנקציה הנוראית הזו כאשר מדובר במעורבות לא ישירה אלא שולית יותר. מדובר במצב לא חד משמעי. צו ההריסה הוא צו אימה. אבקש רק לאטום חדר אחד מהבית".

בתנועת "אם תרצו" אומרים שבין השנים 2012-2015 תוקצב "המוקד להגנת הפרט" בסכום העולה על 12 מיליון שקלים ממדינות זרות וכי בשנתיים האחרונות ייצג המוקד כמעט את כל המחבלים שרצחו ישראלים.

"המימון הממשלתי הזר המוזרם מאירופה אינו אלא מימון המעודד טרור. נוצר מצב בישראל בו יותר משתלם להרוג יהודי מאשר לגנוב לו את האוטו. רוצח יהודי יודע שבבג"ץ הוא ומשפחתו יזכו להגנה משפטית שוטפת ובבית הכלא הוא יזכה לשבת באגף האסירים הביטחוניים שתנאיו טובים ומפנקים לאין שיעור מכל תנאי המגיע לכל עבריין מורשע אחר, בלי קשר לפשע שביצע" אומר מנכ"ל תנועת "אם תרצו", מתן פלג.

"ארגונים רדיקליים הפועלים כשתולים לכל דבר ועניין במימונן של ממשלות זרות מבקשים לפגוע בריבונותה של מדינת ישראל ומעודדים פגיעה בחפים מפשע. זו עיוולת הזועקת לשמים שאין לה אח ורע בכל מקום אחר בעולם. לא יתכן שהאיחוד האירופי, המתנגד במוצהר להריסת בתי מחבלים, יפעל בבג"ץ באמצעות ארגונים מקומיים, הפועלים כשתולים לכל דבר ועניין, במקום לפעול באופן הדיפלומטי המקובל בין מדינות עצמאיות. תנועת 'אם תרצו' תדאג לשים סוף לחגיגה".

(צילום: אורן בוטבול)