"אם לא נעשה דבר, הרובע היהודי ייפול"

בדיון בכנסת על מצבה של הרובע היהודי, דיברו על הזנחה ויו"ר ועד הסוחרים ברובע מאיים בנטישה המונית של בעלי עסקים.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 15/12/15 12:14 ג בטבת התשעו

"אם לא נעשה דבר, הרובע היהודי ייפול"
Shutterstock, צילום: Shutterstock

בשנים האחרונות, הן בעקבות פתיחת קניון ממילא והתחזקותו של קניון מלחה והן נוכח המציאות הביטחונית הקשה בעיר העתיקה - לצד הזנחה של הרובע היהודי, נפגעו קשות הכנסות הסוחרים ברובע וכן גם תיירים אינם מגיעים לאזור. הסוחרים מאיימים בנטישת הרובע אם לא יחול שינוי במציאות הקיימת שם - פיתוח התשתיות, חיזוק התיירות, הפיקוח, האבטחה במקום וכן העברת תקציבים לחיזוק הרובע.

הבוקר (ג') קיימה הכנסת דיון מיוחד על מצבו של הרובע היהודי. את הדיון יזם חבר הכנסת מיקי לוי "אם לא נעשה מעשה, אנו בידינו נגרום שהרובע היהודי יפול פעם נוספת". בין הטענות שהעלה לוי, הייתה העובדה שקיים סכסוך בין העירייה לבין הקרן לשיקום ופיתוח הרובע.

חברת הכנסת רחל עזריה אמרה כי הסכסוך הזה, הוא הבעיה העיקרית "אני לא מבינה למה בכלל צריך חברה לשיקום כי שיקמנו את הרובע, אבל אם היא כבר קיימת, אז כדאי שהן יעבדו בשיתוף פעולה". עוד אמרה עזריה כי יש לתושבי הרובע היהודי אינטרס שלא יגיעו לאזור תיירים, כי זה מפריע להם ואמרה כי יש צורך לדאוג שחייהם של התושבים "יהיו מצויינים, שיהיה להם כל כך טוב ושהכל יהיה מטופח ומושקע שלא יהיה אכפת להם מהמבקרים והתיירים שמגיעים".

איתי בצלאל, מנכ"ל החברה לפיתוח הרובע אמר העירייה והחברה לפיתוח הרובע לא אמורות להפסיק את העשייה בתוך הרובע: "ראש העיר מסייר ברובע ומספר שהחליט לסגור את החברה. זו חברה ממשלתית. לא נכון ליצור מצב של אי עשייה בגלל מחלוקות. הסינכרון חסר". בדיון לא נכח נציג מטעם העירייה וגם לא השר לענייני ירושלים, זאב אלקין. ח"כ מיקי לוי אמר כי יש צורך למנוע את ההעברה של מענק הבירה על סך 400 מיליון שקלים עד שראש העיר ניר ברקת יגיע לכנסת.

עוד עלה בדיון כי יש צורך להקים משטרת תיירות ברובע, לחזק את פעילות משרד התיירות בו, לשנות את שעות איסוף הזבל, להפחית את אישורי הכניסה עם כלי רכב, להגביר את הפיקוח וכן להגדיל את ההשקעות בתשתיות וניקיון- אם לא יחול שינוי בחודשים הקרובים יש חשש מנטישה המונית של סוחרים.

אביר נשיא, יו"ר ועד הסוחרים ברובע אמר לסיום כי יש בלגן גדול "עיריה לא עובדת עם החברה לפיתוח. צריך להקים ועדת חקירה ממלכתית. יד ימין לא יודעת מה יד שמאל לא עושה. כסוחרים הגענו לפת לחם. אם לא יהיה שינוי יסודי - או שהחברה לפיתוח תקבל סמכויות, או שהעירייה. נכנסים אופנועים לשוק, נוסעים על המדרגות ולא נותנים להם דו"חות. אין חניה אז כל אחד קנה אופנוע. הם יכולים גם להוביל אמל"ח".

(צילום:באדיבות המצלם )

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן