אלפי מתנדבי השירות הלאומי יצטרפו למאגר התורמים הפוטנציאליים למח עצם

שיתוף פעולה בין השירות הלאומי אזרחי לעמותת עזר מציון יביא להגדלת מאגר התורמים הפוטנציאלים של מח העצם ויסייע להצלת חיים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 22/12/15 09:10 י בטבת התשעו

אלפי מתנדבי השירות הלאומי יצטרפו למאגר התורמים הפוטנציאליים למח עצם
shutterstock, צילום: shutterstock

שיתוף פעולה חדש בין השירות הלאומי-אזרחי לבין עמותת 'עזר מציון' יביא אלפי מתנדבי שירות לאומי להצטרף למאגר התורמים הפוטנציאלים של מח העצם של עזר מציון, ובכך להגדיל את מאגר מח העצם ואת הסיכוי להצלת חיים.

במסגרת שיתוף הפעולה, עליו סיכמו השבוע שר שלום ג'רבי, מנכ"ל הרשות, וד"ר ברכה זיסר, מנהלת מאגר מח העצם של עזר מציון, יחולקו לרכז השרות הלאומי ברחבי הארץ ערכות של מתן דגימת רוק לפי מספר המתנדבים שעליהם הם אחראיים. כל רכז יבקש ממתנדביו לבצע את הדגימה ובכך ניתן יהיה להגיע למספר מקסימלי של מתנדבים שיבצעו את הדגימות ויצטרפו למאגר התורמים הפוטנציאלים, בתקווה שימצאו מתאימים להציל חיי אדם. המטרה היא לצרף את כלל מתנדבי השירות הלאומי למאגר, כ-17 אלף איש.

שר שלום ג'רבי, מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי: "הצלת חיים הינה ערך עליון והרשות מייחסת חשיבות עליונה לשיתוף פעולה זה, המתבצע בתמיכת השר הממונה אורי אריאל ובהתגייסות מלאה של הגופים המוכרים. הודות לשיפור ולהתייעלות בנגישות לבדיקת תרומת מח העצם, אנו מקווים כי בע"ה יגדל המאגר הקיים ונוכל לאפשר למתנדבי השירות הלאומי-אזרחי לתרום דגימה ללא מאמץ, ובהמשך, גם להימצא מתאימים לתרומה ולהציל חיים. אנו רואים במהלך זה הכרחי להירתמות למען החולים, וצופים לעלייה באחוז המתנדבים אשר נכנסים למאגר".

כאמור, הצטרפות למאגר של 'עזר מציון' יכול להביא להצלת חיים כאשר יש צורך בהשתלה של מח עצם, טיפול פשוט ולא מסוכן כלל עבור התורם אך מציל חיים עבור הנתרם.