אלפי מטיילים כבשו את הגנים הלאומיים בשומרון

הגנים הלאומיים בשומרון אמנם חדשים יחסית, אולם כבר זוכים לביקורים של אלפי מטיילים מכל רחבי הארץ. שיא המבקרים - בהר עיבל

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/13 11:59 יט בתשרי התשעד

אלפי מטיילים כבשו את הגנים הלאומיים בשומרון
תיירות שומרון, צילום: תיירות שומרון

אלפי מטיילים הגיעו כבר אתמול (א‘) לכ-40 תיירות פתוחים ברחבי השומרון, זאת במסגרת פסטיבל "הכול פתוח" של תיירות שומרון במועצה האזורית שומרון שהתקיים היום ויימשך היום ומחר.

לגן הלאומי סבסטיה הגיעו היום כ - 800 מטיילים, להר כביר כ - 1000 מטיילים, וכך גם לנחל קנה והר גריזים. ברכס איתמר ביקרו היום כ 2000 בני אדם מכל רחבי הארץ וגולת הכותרת: הר עיבל בו מצוי מזבח יהושע בן נון ולא ניתן לבקר בו במהלך השנה, היה פתוח למבקרים, וכ - 1000 בני אדם הגיעו לטייל במקום. על הר עיבל חיכו למטיילים הרבים מדריכים של מדרשת שומרון שנתנו הסבר על ההיסטוריה של המקום. כמו כן רבים פקדו את בתי האמנים שהיו פתוחים בכל מהלך היום, לבתי הקפה ולסדנאות השוקולד.

גרשון מסיקה ראש המועצה האזורית שומרון בירך על הדברים ואמר כי "השומרון מלא בפינות חמד, מעיינות שמורות טבע ואתרי תיירות מוסדרים מהם ניתן ליהנות. אני שמח לראות את המטיילים הרבים פוקדים את אתרי התיירות ומתכוון להמשיך לפתח את התיירות בשומרון למען תושבי האזור ולטובת תושבי מדינת ישראל".

נתי ישראלי מנכ"ל תיירות שומרון ציין כי "הנתונים מראים כי עם ישראל גילה את השומרון. מדי חג ומדי שנה אנחנו נוכחים לדעת שמספר המטיילים הולך ועולה. אנחנו צופים עלייה נוספת שכן האפשרויות הרבות שיש לשומרון להציע למטיילים, המרחבים הפתוחים, האוויר הנקי, המעיינות, בתי הקפה הכפריים והצימרים מדברים בעד עצמם ומושכים עוד ועוד תיירים"

פסטיבל 'הכול פתוח' בשומרון יימשך היום ומחר במסגרתו ניתן יהיה ליהנות מסיורים מודרכים, ושחקני רחוב בגן הלאומי סבסטיה היא ממלכת ישראל הקדומה, בהר עיבל ובהר כביר ללא תשלום. בגן הלאומי הר גריזים יחכו למטיילים דמויות מהתנ"ך וכן מדריכים תמורת דמי כניסה לגן הלאומי בלבד. כמו כן ניתן יהיה להגיע לפסטיבל הכפרי באיתמר, לחוות האורגניות, לפינות החי, לבוסתנים, וכן לסיור וטעימות ללא תשלום ביקב ארנון. באזור ברקן ניתן יהיה להנות מסדנת שוקולד בעינביז ומבתי האמנים שיהיו פתוחים לקהל הרחב.