"אי אפשר להשוות בין מוטי אלון לבין בוכריס"

יו"ר תנועת אמונה מתייחסת להדלפות מבדיקת הפוליגרף על בוכריס וטוענת כי מוקדם לצאת בהצהרות "אי אפשר להשוות בין מוטי אלון שהורשע לבין בוכריס. זה בבדיקה עדיין"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 16/03/16 12:10 ו באדר ב'

"אי אפשר להשוות בין מוטי אלון לבין בוכריס"
דוברות, צילום: דוברות

"עם בוכריס אין מה למהר בהאשמות, זה בבדיקה" כך אומרת הבוקר (ד') יו"ר תנועת אמונה, ליאורה מינקה, לאתר 'כיפה' על בדיקת הפוליגרף של הקצין הבכיר אופק בוכריס, שיצא דובר שקר והמתלוננות כנגדו, דוברות אמרת.

"אני חושבת שכל הסוגיות של הטרדות מיניות צריכות להיבדק על ידי הגורמים המקצועיים, מצד אחד אני מרוצה שנשים מוטרדות מעיזות להתלונן ומרגישות מספיק מוגנות מבחינה חברתית. אבל אי אפשר להוציא פסק דין על בוכריס לפני גמר הבדיקות, אני חושבת שהצבא מחכה וממתין לגמר התוצאות".

לדבריה כל התגובות האוטומטיות לא ראויות "שתי התגובות גם של אלה שישר שופטים אותו, וגם של אלה שחושבים שהוא זכאי. שתיהן תגובות לא רציניות ולא רציונאליות, הרעיון חייב להיות בחינה ובדיקה על ידי הרשויות המסומכות".

עוד אמרה מינקה כי אי אפשר להשוות את החשדות של הקצין הדתי מול ההרשעה של הרב מוטי אלון "אין אפילו קביעה על בוכריס, אין שום דבר. קודם כל בפוליגרף יש בעיקר הדלפות, יש כאלה שאומרים חלק כן וחלק לא אז אי אפשר להסתמך על זה. אני לא רוצה להתייחס לבוכריס לחיוב ולא לשלילה, הנושא של מוטי אלון - זה שנותנים לו להופיע במסגרות חינוכיות זה מהלך מסוכן ולכן לגביו אין לי שום היסוס".

בנוגע להליך ועדת השחרורים שאמור לעבר הנשיא לשעבר, משה קצב, אומרת מינקה, כי יש לו זכות במסגרת החוקית לשחרור מוקדם: "אני לא מכירה את כל הפרטים על הנשיא לשעבר, מבחינתי זה שהוא הורשע זה הכי משמעותי. הוא יושב עכשיו בבית הכלא. צריך למצות ולתת לו ככל האדם שמרצה את עונשו, להנות משליש על התנהגות טובה. אין לי שום יצר נקמנות שאומר שהוא צריך למצות את כל התהליך רק בגלל שהוא היה 'נשיא'. נשים לא צריכות לפחד אם נעשית הטרדה שכזאת, וזה לא משנה בעיניי מתי הוא ישוחרר".