איילת שקד והבית היהודי הכריזו מלחמה על עמותות השמאל

הבית היהודי הגיש היום בין תנאי המפלגה לכניסה לקואליציה את חוק העמותות החדש של איילת שקד שילחם במימון הזר של עמותות השמאל

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/03/15 16:58 ו בניסן התשעה

איילת שקד והבית היהודי הכריזו מלחמה על עמותות השמאל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חוק העמותות החדש נחשף היום, ח"כ איילת שקד גיבשה לאחרונה את הצעת החוק להגבלת התרומות לעמותות השמאל הישראליות, והניחה אותה על שולחן המו"מ הקואליציוני שמתנהל בין הבית היהודי לליכוד, כך דווח היום ב-NRG.

מדובר בהצעת חוק מחמירה במיוחד שאמורה לשנות את קרקע הפעולה של העמותות הישראליות שקיבלו על פי הדיווחים מיליונים רבים מגורמים זרים בימי הבחירות בכדי להפיל את שלטונו נתניהו.

הצעת החוק החדשה של שקד קובעת כי קבלת תרומה כספית מישות מדינית זרה על ידי עמותה ישראלית תחויב בקבלת היתר מאת שר החוץ ושר הביטחון ולאחר מכן גם של וועדת החוץ והביטחון של הכנסת על מנת לוודא כי התרומה אינה משמשת ככלי בידי ממשלות זרות להתערבות בענייני החוץ והביטחון ומערכת הבחירות הארצית או המקומית של מדינת ישראל

הקו התקיף שקובעת הצעת החוק נמשך גם בשלב הסנקציות שיינקטו נגד עמותות שיקבלו כספים בניגוד לנוהל החדש. ההצעה קובעת כי קבלת תרומה ממדינה זרה, ללא האישור הנדרש תהווה עבירה על פי חוק. תרומה שאינה מותרת אף תוכל להוות עילה לפירוק העמותה ותטיל עליה חובת מס שעשויה להגיע עד ל-90 אחוז מגובה התרומה האסורה.

למותר לציין שחוק כזה הוא גזר דין מוות על רבות מעמותות השמאל הקיצוני שפעלו עד עתה ללא הפרעה וללא צורך בשום אישור.

ח"כ שקד, הסבירה כי "תרומות, אשר מטרתן לבחוש בעניינים פנים מדיניים, בטחונים או כאלו הקשורים ליחסי החוץ של מדינת ישראל, שהתקבלו על ידי מדינות זרות, ראוי שיבדקו לפני ולפנים. מדינות אשר מעוניינות להשפיע על ענייניה הפנימיים של המדינה יכולות ורשאיות לעשות כך במסגרת הכלים המקובלים שניתנו להן לשם כך, כגון דיפלומטיה, כנסים והסברה. הצעת החוק מבקשת למעשה לבדוק כל סכום כסף אשר נתרם לעמותה על ידי מדינה או ישות נתמכת מדינה חיצונית. קבלת התרומה תהא מותנית באישור של שר הביטחון, שר החוץ ואשרור של ועדת חוץ וביטחון".

רונן שובל, שגיבש ביחד עם שקד את הצעת החוק, ציטט את נשיא בית המשפט העליון השופט שמגר שקבע: "תמיכה בגוף פוליטי על ידי מדינה זרה היא דבר שצריך להפחיד כל אדם המאמין בדמוקרטיה". לדברי שובל, "לדאבוננו מדינות זרות מממנות ארגונים פוליטיים הפוגעים במשטר הדמוקרטי. הצעת החוק היא הצעה מאוזנת ושקולה, שתכליתה אחת - הגנה על הדמוקרטיה הישראלית מפני התערבות לא דמוקרטית של מדינות זרות בעניינה הפנימיים של מדינת ישראל".

הדרישה כאמור הובאה היום למו"מ עם הליכוד יחד עם עוד 39 דרישות נוספות זאת מבלי שהגיעו לנושא התיקים אותם דורשת מפלגת הבית היהודי.

יו"ר סיעת הליכוד, זאב אלקין אמר עם סיום פגישת המו"מ הראשונה עם הבית היהודי כי "הפגישה הייתה באווירה טובה והוצגו לנו הרבה דרישות, כ-39 דרישות עם הרבה מאוד עלויות תקציביות של מיליארדים, אבל כך נהוג בתחילת מו"מ ואני בטוח שבהמשך השיחות ברוח הטובה שתמשיך כפי שהייתה בפגישה, נדע להתקדם מולם".

אלקין אישר כי אכן נושאי התיקים לא עלו על שולחן הדיונים, "מטבע הדברים עסקנו היום בדרישות התקציביות, תוכניות ומדיניות. נגיע גם לנושאי התיקים. אני מקווה שכל השותפים מבינים שהליכוד קיבל 30 מנדטים וזו אמירה ברורה מאוד של הבוחר, שתצטרך לבוא לידי ביטוי", אמר אלקין.