איילת שקד בצ'ט לייב בפייסבוק: "גם אני, גם בנט וגם השר אריאל פועלים בשביל המגזר הערבי"

אחרי כל הפוליטיקאים, גם שקד הצטרפה לאופנה וענתה על שאלות הגולשים בנושא עמונה, צירוף ערבים למפלגה, משפט אלאור עזריה והבחירות בארה"ב

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 25/08/16 16:15 כא באב התשעו

איילת שקד בצ'ט לייב בפייסבוק: "גם אני, גם בנט וגם השר אריאל פועלים בשביל המגזר הערבי"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

שרת המשפטים, איילת שקד ענתה לשאלות הציבור בוידיאו לייב בעמוד הפייסבוק שלה. בין השאר נשאלה על עמונה, על הסכמים מדיניים, על אלאור עזריה ועל מקומם של ערבים בבית היהודי. שקד הקריאה שאלות שנשאלה בעמוד הפייסבוק שלה וענתה עליהם בשידור חי לראשונה.

לגבי סוגיית עמונה אמרה השרה שקד כי הדברים עומדים כרגע לפתחו על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שאמור להכריע בסוגיית פתרון נכסי הנפקדים. "היועץ המשפטי לממשלה דן במתווה נכסי נפקדים. זה מתווה שאומר שפסק הדין של בית המשפט יכובד והבתים יועתקו לאיזורים אחרים סמוכים לעמונה כפי שהיא נמצאת היום. ההליך הזה כרגע נמצא בבדיקה. פורסמו ברשומות החלקות שאליהם מתכוונים להעתיק את הבתים וצריך לבדוק אם זה באמת יעבוד, אם לא יבואו נפקדים שידרשו את אותם חלקות. אחרי שהההליך הזה יסתיים היועץ המשפטי לממשלה יידרש לתת את אישורו או את אי אישורו. אנחנו כמובן מאוד תומכים במתווה הזה ומקווים שהוא ייצא אל הפועל".

אחד הגולשים שאל את שקד באיזה הסכם מדיני תתמוך מפלגת הבית היהודי "הבית היהודי זו המפלגה היחידה היום שלא תומכת במדינה פלשתינית" ענתה שקד. "אנחנו מתנגדים לפתרון הזה, אנחנו חושבים שזה פתרון שהוא לא נכון, לא נכון לאזרחי ישראל ולא נכון לאיזור כולו. צריך להסתכל בראייה אזורית סביבנו. בסוריה יש טבח המוני כבר כמה שנים ולצערנו העולם לא עושה כלום. עיראק מתפוררת, לוב מתפוררת ודווקא איזור יהודה ושומרון זה איזור יחסית יציב"

"בעזה אנחנו רואים שהחמאס בעצם גובה מיסים מהתושבים ובמקום להשקיע אותם לרווחת התושבים הוא משקיע אותם במנהרות וטומן את הכסף מתחת לאדמה. אנחנו חושבים שמדינה פלשתינית תהיה אסון למדינת ישראל. אנחנו מאמינים בסיפוח שטחי C, שם יש בין 70-90 אלף ערבים, לתת להם כמובן אזרחות מלאה, ושטחי A ו-B ימשיכו להיות אוטונומיה. אנחנו כן חושבים שצריך לחזק את שיתוף הפעולה הכלכלי עם הרשות הפלסטינית וכן לתמוך במיזמים כלכליים שיכולים להיטיב עם התושבים שנמצאים שם".

"מה קורה עם החייל אלאור עזריה?" שאל אחד המגיבים בפייסבוק. "אלאור עכשיו עומד במשפט. אנחנו חשבנו ואמרנו כל הזמן שלצערנו ערכו לו משפט שדה עוד לפני שהמשפט החל. פוליטיקאים התבטאו נגדו ונגד הפעילות הזאת בזמן שהייתה חקירת מצח וזה דבר שהוא בלתי מתקבל על הדעת. אני מאוד מקווה שהמשפט הזה יסתיים ואני בטוחה שהוא יקבל משפט הוגן" אמרה שקד.

שאלה נוספת ששקד בחרה לענות עליה היא: "האם אי פעם יהיה ערבי אצלכם במפלגה?" שקד ענתה בתגובה: "יש. אנט חאסכייה היא בחורה מדהימה, ערבייה, שרצה בפריימריז פעם שעברה וקיבלה אם אני לא טועה ארבעת אלפים קולות שזה מספר לא מבוטל בכלל. אני חושבת שכל ערבי שמאמין במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית יכול להצטרף לבית היהודי. גם אני, גם בנט וגם אורי אריאל פועלים הרבה בשביל המגזר הערבי כי אנחנו מאמינים בדו קיום וחושבים שמגיע להם את התנאים שיש לכולנו".

בנושא הבחירות בארה"ב אמרה שקד "אני חושבת שאנחנו לא צריכים להתערב בזה כמו שאנחנו לא אוהבים שמדינות זרות מתערבות בעניינים שלנו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן