איילת שקד: "בעוד עשרה ימים נגמרים התירוצים. צריך לבנות"

שקד ביקרה במערת המכפלה ובשכונות שונות בחברון במטרה לפתור בעיות משפטיות שמונעות את הבנייה במקום "לאור הקפאת הבנייה יש חסך במגורים עבור זוגות צעירים. אסור להגיע למצב הזה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 10/01/17 14:03 יב בטבת התשעז

איילת שקד: "בעוד עשרה ימים נגמרים התירוצים. צריך לבנות"
דוברות השרה איילת שקד, צילום: דוברות השרה איילת שקד

שרת המשפטים, איילת שקד, סיירה הבוקר (ג') במערכת המכפלה ובשכונות שונות בחברון במטרה לבחון סוגיות משפטיות בנוגע להתיישבות היהודית במקום.

בין המקומות אליהם הגיע השרה נמצאים רובע חזקיה, אדמות היהודים בשוק הסיטונאי, שכונת אברהם אבינו, בבית רחל ולאה, החפירות החדשות בעיר יהודית מתקופת בית שני ושכונת תל רומידה. בשכונות השונות קיימות מורכבויות משפטיות שנותרו ללא מענה זמן רב.

"אני נמצאת כאן, דווקא בימים שבהם העולם בוחר לגנות את ישראל על הבנייה, אני בוחרת לבוא ולחזק את היישוב היהודי בחברון. לא ייתכן שהבניה בחברון תקועה כל כך הרבה שנים" אמרה השרה שקד.

(צילום: דוברות השרה איילת שקד)

"המקום הזה שייך לנו בזכות היסטורית ובזכות משפטית" ציינה שקד במערכת המכפלה. "אברהם אבינו התהלך כאן והתחיל לבנות אומה שתלמד את העולם מה הוא מוסר אמיתי. לאחר מכן דוד המלך בנה כאן את מלכותו. את מערת המכפלה קנה אברהם אבינו בשטר מכר כשר למהדרין כנראה הראשון בעולם. היהודים שחיים בחברון הם בני המקום שחזרו הביתה לאבותיהם ואמותיהם".

שקד התייחסה לכניסתו הקרובה של נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ לבית הלבן ואמרה כי "אחת הבעיות המרכזיות היא שלאור הקפאת הבנייה היישוב היהודי מזדקן ויש חסך במגורים עבור זוגות צעירים. אסור להגיע למצב הזה. מהמקום הזה, אני רוצה לומר - החל מעוד עשרה ימים נגמרים התירוצים. צריך לבנות ולבנות. לפתח את ירושלים ואת יהודה ושומרון. כי זהו ביתנו. זוהי זכותנו".

(צילום: דוברות השרה איילת שקד)

(צילום: דוברות השרה איילת שקד)