אייזנקוט קרא את התפילה לשלום המדינה בכותל

הרמטכ"ל החדש גדי איזנקוט ביקר בליווי קודמו בתפקיד, גנץ ברחבת הכנסת ונשא תפילה להצלחתו ולהצלחת צה"ל. לאחר מכן הם התארחו בבית הנשיא

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 16/02/15 16:05 כז בשבט התשעה

אייזנקוט קרא את התפילה לשלום המדינה בכותל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרמטכ"ל החדש, רב אלוף גדי אייזנקוט, ביקר כחלק מהטקסים של העברת הפיקוד לידיו ברחבת הכותל המערבי שם קרא יחד עם רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ' פרק תהילים ותפילה לשלום המדינה וצה"ל והטמין פתק תפילה בין אבני הכותל.

הרמטכ"ל החדש לווה ברמטכ"ל היוצא, רב-אלוף בני גנץ, שהעביר היום (ב') בבוקר את הפיקוד לידי האלוף גדי אייזנקוט שהועלה לדרגת רב-אלוף והפך לרמטכ"ל ה-21 של צה"ל. אייזנקוט הגיע בליווי גנץ אל הכותל לאחר טקס הענקת הדרגה בלשכת ראש הממשלה.

מהכותל המשיך הרמטכ"ל לטקס קבלת פנים בבית הנשיא בירושלים, שם בירך הנשיא, רובי ריבלין, את הרמטכ"ל החדש ואת הרמטכ"ל היוצא. אייזנקוט אמר בחיוך בבית הנשיא שהוא רגוע בינתיים עד השעה שתיים וחצי אז עובר הפיקוד לידיו, הנשיא השיב כי עם ישראל יכול להיות רגוע עד שתיים וחצי ומהשעה שתיים וחצי וכי הוא בטוח שאיזנקוט הוא בחירה ראויה.

איזנקוט ציין כי טקס קבלת הפנים בבית הנשיא הוא חידוש מסורת שהופסקה משום מה וכי חידושה היא אות לקשר החם של בית הנשיא עם הצבא.

לסיום היום יתכנס בשעה 18:00 בערב פורום המטכ"ל בפעם הראשונה בראשות הרמטכ"ל החדש.