אחת מראשי הנהגת עמונה הגישה תלונה במח"ש על אלימות שוטרים

תמר ניזרי ומשפחתה הגישו תלונה למח"ש על אלימות, שלטענתם הופעלה בביתם בזמן הפינוי אתמול (ד') בעמונה. במקביל טוענים בחוננו כי שוטרים רבים הסירו את תגי הזיהוי שלהם לפני הכניסה לבית הכנסת ביישוב

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/02/17 13:22 ו בשבט התשעז

אחת מראשי הנהגת עמונה הגישה תלונה במח"ש על אלימות שוטרים
Miriam Alster/FLASH90. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: Miriam Alster/FLASH90. למצולמים אין קשר לכתבה

תלונה ראשונה הוגשה היום (חמישי) למח"ש על אלימות שוטרים בפינוי עמונה. התלונה הוגשה בשם משפחת ניזרי שאם המשפחה תמר, היא מראשי המאבק למען היישוב.

במכתב התלונה נרשם כי מדובר במשפחה נורמטיבית אשר התגוררה בעמונה עד לפינויו אמש. וכי "במהלך הפינוי האמור לעיל, הותקפו מרשיי על ידי קבוצת שוטרים , ללא סיבה ו/או צידוק תוך נקיטת אלימות קשה וברוטאלית אשר כללה שימוש באגרופנים ואמצעי אלימות נוספים, בין היתר, דרכו על ראשי ילדים קטנים ו השליכו עליהם חפצים ; חנקו נער עד איבוד הכרה ועוד. כל זאת, מקבל חומרה יתרה מאחר ובמקום בצעו קבוצת השוטרים פעולות נוספות לשיבוש ראיות ופגיעה בתיעוד לצורכי הליך משפטי עתידי כאשר האחרונים מנעו צילום בחדר האמור ובמקביל חסמו מצלמות אשר יש בהן לתעד את האירועים הנ"ל"

(צילום: צעירי עפרה)

בתוך כך, מעדויות שמגיעות לארגון 'חוננו' עולה כי שוטרים רבים בסביבת בית הכנסת בעמונה אשר עומד בפני פינוי אינם עונדים תגים. נוכחים במקום העלו חשש כי השוטרים הסירו את התגים וזאת לאור כוונה להשתמש באלימות במהלך פינוי בית הכנסת.