אחרי 30 שנה: חתן התנ"ך העולמי מתיכון חילוני

שגיב לוגסי ממעלות, הוא חתן התנ"ך העולמי לשנת תשע"ז. "לא חשבתי שאגיע למקום הראשון". ראש הממשלה: "אין עם בעולם שירושלים קדושה וחשובה לו כמו העם היהודי"

חדשות כיפה 02/05/17 22:54 ו באייר התשעז

אחרי 30 שנה: חתן התנ"ך העולמי מתיכון חילוני
עמוס בן גרשום. פלאש 90, צילום: עמוס בן גרשום. פלאש 90

שגיב לוגסי ממעלות-תרשיחא, הוא הזוכה בחידון התנ"ך העולמי לשנת תשע"ז. לוגסי הוא החתן ה-54 והראשון מזה 30 שנה שלומד בבית ספר שאינו דתי.

בראיון לגלי צה''ל הוא סיפר על הקושי שבלימוד לקראת התחרות, "כמעט שנה וחצי לא נפגשתי עם חברים, כבר חודשיים לא הייתי בבית ספר. אני לומד כבר הרבה זמן, לא חשבתי שאגיע למקום הראשון". סגניתו של לוגסי, נעמי כהן מאולפנת בני-עקיבא במירון, סיפרה כי מי שדחף אותה ללמוד תנ"ך מגיל צעיר היתה אמה, "לאמא שלי היה נורא חשוב שנלמד תנ"ך ומגיל צעיר הקריאה לנו סיפורים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחר להתייחס באירוע להחלטת אונסק''ו, לפיה לעם היהודי אין זיקה לירושלים. "אין עם בעולם שירושלים קדושה וחשובה לו כמו העם היהודי, אף על פי שהיום מתקיים דיון באונסק"ו שמנסה לכפור באמת הפשוטה הזאת. אנחנו כופרים באונסק"ו, אנחנו דוגלים באמת שלנו, שהיא האמת".

שר החינוך נפתלי בנט, אמר: "אנו כותבים כאן, ב-69 שנות המדינה, פרק נוסף לתנ"ך. ספר של מלחמות ונסים, ספר של ניצחונות ושל אתגרי ענק. ספר של קימה משואה לתקומה. רק מתוך הסתכלות היסטורית כזאת, עלינו להסתכל על האתגרים הגדולים העומדים לפתחנו: להיות ממלכה שהיא אור לגויים, מוסרית, רוחנית, אינטלקטואלית, חולמת ויוצרת:.

לדבריו, "כל אחד מאתנו שותף לכתיבת פרק נוסף בתנ"ך. כל אחד מאתנו הוא אות הפורחת באוויר אל דפי ספר הספרים. זוהי אחריות כבדה, אך יותר מכך, זוהי משמעות גדולה לחיינו כאן".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן