אחדות בירושלים: הוקם בית הוראה משותף לחרדים ודתיים

רבה של ירושלים הרב אריה שטרן ערך כנס יסוד לבית הוראה הכללי בו חברים רבנים ודיינים ממגוון הקהילות והעדות בירושלים בראשות הרב בן ציון הכהן קוק

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/09/15 20:16 ז בתשרי התשעו

אחדות בירושלים: הוקם בית הוראה משותף לחרדים ודתיים
דוברות, צילום: דוברות

רבה הראשי של ירושלים הרב אריה שטרן ייסד השבוע בית הוראה חדש בהשתתפות רבנים מכל החוגים והזרמים אשר ייתן מענה לשאלות הלכתיות עבור תושבי העיר.

בית ההוראה הוקם בעקבות ריבוי שאלות שהצטברו על שולחנו של רבה של ירושלים לקראת יום הכיפורים וחג הסוכות. הנהלת בית-ההוראה הקימה מוקד הלכה טלפוני (072-213-3466) הפועל בכל שעות היום, באמצעותו מופנים המתקשרים לשיחה עם מורה-הוראה, לפי אחת משש השפות אותה יבחרו: עברית, אנגלית, יידיש, צרפתית, ספרדית, ופורטוגזית.

זו הפעם הראשונה בה מוקם בית הוראה בהשתתפות רבנים מהציבור החרדי והדתי לאומי כאשר בנשיאותו עומד רבה של ירושלים המשתייך לציבור הדתי-לאומי ובראשו עומד הרב בן ציון הכהן קוק, אשר מוכר בציבור כתלמידו המובהק של הרב אלישיב זצ"ל ועומד מאחורי שורה של ספרים הלכתיים נחשבים.

הרב שטרן הסביר בכינוס כי הציבור בירושלים צמא לשמוע את קולם של הרבנים וזקוק לתשובות הלכתיות בנושאים רבים אשר עומדים על סדר יומו. "יש היום ציבור רחב שמחפש תשובות ואין לו למי לפנות או שאינו מוצא רבנים זמינים. אנחנו כאן כדי לתת לאנשים תשובות מיידיות, בעיקר בתקופת החגים בה השאלות רבות. התורה וההלכה לא מבדילה בין מפלגות חרדיות, דתיות וחילוניות, וכך גם כאן בבית ההוראה אנחנו כולנו יחד כדי להעביר את דבר ה' ולהסביר את דבר ה'".

(צילום: דוברות)

ראש בית הוראה הכללי, הרב בן ציון הכהן קוק, נשא בפני מורי-ההוראה דברים אודות האחריות הכבדה המוטלת עליהם בהוראת הלכה, ובפרט בבית-הוראה זה, באשר הוא פונה גם לתושבי השכונות החילוניות. "עלינו לנצל את הכלים גם כדי לקרב את הרחוקים ולגרום להם לשאול שאלות גם אחרי החגים", אמר הרב.

בבית הוראה הכללי - ירושלים חברים חשובי המו"צים ממגוון הקהילות והעדות בירושלים, ובהם הדיין הרב יאיר בן מנחם, הרב מרדכי הלפרין, הרב אוריאל רוטנברג, הרב יעקב אהרן סקוצ'ילס, הרב שלום קליין, הרב יצחק דור, הרב דוד שלם ועוד.

יצוין, כי רבני בית ההוראה גם מקבלים קהל ומשיבים לשאלות בענייני ארבעת המינים בימים אלו בשווקי ארבעת המינים בקניון רב שפע ובשוק מחנה יהודה בירושלים, בשיתוף פעולה עם בית דין שערי משפט בראשות הרב מרדכי הלפרין.