אזריה, הסתה ברשת או וועידת השלום: הדרג הפוליטי מגיב לפיגוע

ח"כ נאוה בוקר: הכרעת הדין של אזריה גורמת לנזק אדיר בעוצמתו של צה"ל, ח"כ יוגב דורש לעצור את ההסתה במערכת החינוך הפלסטינית וסגנית ראש עיריית ירושלים מדגישה כי "אנחנו נלחמים על הבית שלנו. העירייה תקצה את כל משאביה ויכולותיה למיגור הטרור"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 08/01/17 16:22 י בטבת התשעז

אזריה, הסתה ברשת או וועידת השלום: הדרג הפוליטי מגיב לפיגוע
דוברות מוטי יוגב, צילום: דוברות מוטי יוגב

הקשת הפוליטית מגיבה לפיגוע הקשה שאירע היום בסמוך לטיילת ארמון הנציב בירושלים. מחבל תושב מזרח ירושלים נהג במשאית ודרס למוות ארבעה בני אדם, כ-15 בני אדם נפצעו, שלושה במצב קשה ואדם נוסף במצב בינוני-קשה. עד ראייה בפיגוע סיפר כי החיילים היססו בפתיחה באש לעבר המחבל ורבים מייחסים זאת להכרעת הדין במשפט אזריה שניתנה בסוף השבוע שעבר.

"בכדי למנוע ולצמצם פיגועים ונפגעים נוספים יש לממש פעולות מרתיעות בלוחות זמנים אפקטיביים" אמר ח"כ אל"מ מוטי יוגב עם הפרסום אודות הפיגוע בטיילת ארמון הנציב. "שורש הבעיה הוא בהסתה שבמערכות החינוך ובתקשורת הפלסטינית להשמדת יהודים. צריך לטפל בהם בדגש על מערכות החינוך שבשליטתנו, בצ'ור באחר ובכל מוסד חינוכי שבריבונותנו, בדגש על מוסדות אונרא".

"ליבנו בצער עם המשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהן בפיגוע הדריסה האכזרי בירושלים. בתפילה לרפואה שלמה לפצועים" אמר יוגב והדגיש כי בנוגע ל "'אפקט עזריה' באירוע, צריך לתחקר ולטפל בו בתוך צה"ל".

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, אמרה כי "העולם מקבל תשובה ברורה מצד הפלשתינים לוועידת השלום הצפויה בפריז: עוד טרור. אני חוזרת ואומרת שעל הקהילה הבינלאומית לדרוש את הפסקת הטרור והפסקת תעשיית החינוך לטרור".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה לפני שעה כי "בטרור המוסלמי המתחדש, אין הבדל בין תושב מזרח ירושלים לתושב רמאללה או טהרן. אין גם הבדל בין נשק חם למשאית או סכין מטבח. אנחנו נתמודד עם השורשים של הטרור הזה, בהסתה במערכת החינוך, בתקשורת הפלשתינית ובמאבק בלתי מתפשר למיגור קיני הטרור האיסלמי. ספגנו גם היום אבדות גדולות אבל במלחמה הזו ננצח. מחזקת את כוחות הביטחון ומחבקת את המשפחות השכולות ומשפחות הפצועים".⁠⁠

"פרשת אלאור אזריה מרחפת באויר והכרעת הדין כבר גורמת נזק אדיר לעוצמה ולביטחון של חיילי צה"ל" אמרה ח"כ נאוה בוקר מסיעת הליכוד. "מדריך החיילים בפיגוע היום הצהיר שהוא ירה לבד במחבל בעת שהחיילים הגיבו בצורה איטית, נראו מהוססים וחששו להגיב בירי לעברו. צריך להשיב לצה"ל את עוצמתו! לוחמים לא צריכים לחשוב על שירותי עו"ד בעת שמולם מתרחש פיגוע, אלא לחתור למגע ולהציל חיים".

ח"כ בוקר הוסיפה כי "פרשת אזריה היא קרע חמור בצבא ועוד תהדהד לאורך זמן ולכן חנינה היא כורח המציאות, למען חיילי צה"ל שצריכים להפנים שיש להם גיבוי, שאסור להם לחשוש להשתמש בנשק ולחסל טרוריסט בעת פיגוע רצחני!"

שר התיירות, יריב לוין הגיב גם הוא לפיגוע וכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "ליבי נמצא בשעה קשה זאת עם משפחות ההרוגים ואני מאחל החלמה מהירה לפצועים. רק לפני יומיים אבו מאזן טען כי 'העברת שגרירות ארה"ב לירושלים תפגע בסיכוי לשלום'. היום, קיבלנו שוב את הסיבה האמיתית מדוע אין שלום".

"אלו לא ההתנחלויות כפי שטענו בצביעותם מועצת הביטחון וג'ון קרי, אלא הבעיה של הפלשתינאים עם עצם קיומנו ופיגועי הטרור שהם מבצעים. והפלשתינאים? כרגיל - צוהלים וחוגגים את הברבריות שבשחיטת יהודים. הגיע הזמן שהעולם יבין: מה שקורה כאן מתפשט במהירות מערבה. אנו נמצאים במלחמה עם האסלאם הרדיקלי. עדות לכך ראינו רק לפני שלושה שבועות בבירת גרמניה, ברלין. היום הטרור האסלאמי הכה שוב בבירת ישראל, ירושלים" אמר השר לוין.

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן אמר כי "שר החוץ קרי ונציגי המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם מוזמנים להגיע לירושלים לראות את פירות ההסתה הפלסטינית שאותה הם מעודדים בהם ולהבין עם מי יש לנו עסק. המזרח התיכון הוא לא שוויץ. מחדל שחרור האסירים מכה בנו שוב ומלמד אותו שאסור לשחרר אסירים בשום מצב. אני מבקש לאחל רפואה שלמה לפצועים ולמסור תנחומים למשפחות ההרוגים".

גם בהנהגה המקומית בירושלים מיהרו להגיב לפיגוע. סגנית ראש עיריית ירושלים, חגית משה, אמרה כי "זה פיגוע קשה וכואב שמזכיר לכולנו שאנחנו נלחמים על הבית שלנו. ירושלים חוותה הרבה פיגועים קשים, אבל עם ישראל חזק ולא נשבר בקלות. העירייה תקצה את כל משאביה ויכולותיה למיגור הטרור. אני רוצה לחזק בשמי ובשם ראש העיר ניר ברקת, את משפחות הפצועים וההרוגים. בבניין ירושלים ננוחם".

המשנה לראש העיר ירושלים, דב קלמנוביץ אמר כי "אין מנוס. המציאות מחייבת הצבת עמדות בידוק ביציאה מהכפרים והשכונות במזרח העיר שנמצאים בתחומה המוניציפלי של ירושלים".

קלמנוביץ טוען כי התריע בעבר על כך שיש לבצע בידוק של כל היוצאים משכונות מזרח העיר לעבר מערב העיר, עקב הקלות בה ניתן לבצע פיגועים וריבוי המפגעים בעלי תעודת זהות כחולה, הגרים בתחומה המוניציפלי של ירושלים.

"אנו עדים כבר למעלה משנה לגל טרור רצחני, שרוב מפגעיו תושבי ירושלים המגיעים משכונות מזרח העיר, אך אלו עדיין נעים בחופשיות ויכולים להגיע למחוז חפצם ללא כל מפריע. היום כבר ארבעה נרצחו והם מתווספים לעשרות הנרצחים בפיגועים השונים- סכינאות, דריסה, ירי ושלל רעיונות שונים ומשונים כיצד להרוג יהודים רק בעקבות היותם יהודים".

"אסור לנו לשתוק" הדגיש קלמנוביץ ודרש הקמת עמדות בידוק ביציאה משכונות מזרח העיר. "אני זועק את זעקת המשפחות והפצועים. אנו חייבים לנקוט פעולה שתמגר את הטרור ועל כן אני קורא, לא בפעם הראשונה לצערי, להציב עמדות בידוק וחסימה לכל היוצאים משכונות מזרח העיר ובכך להבטיח את בטחון תושבי מערב העיר ירושלים. תגנו על חיינו רק על-ידי החזרת הריבונות לשכונות התפר ואי הפקרתם לשלטון החמאס. מנהיגות ישראלית ששולטת בשטח באופן אמיתי אשר דואגת לביטחון תושבי ירושלים ואזרחי המדינה, רק ככה נוכל לנצח את אויבנו".