אות "מגן ההתיישבות" על שם אסתר כריש ז"ל הוענק לילדיה

ראשי המועצות וועדי המתיישבים בשומרון ובבנימין יזמו הענקת אות מגן ההתיישבות, שיוענק מדי שנה ביום שחרור ירושלים לדמויות מופת שסייעו לשגשוג מפעל ההתיישבות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/05/13 12:00 א בסיון התשעג

אות "מגן ההתיישבות" על שם אסתר כריש ז"ל הוענק לילדיה
יחצ, צילום: יחצ

ראשי המועצות וועדי המתיישבים בשומרון ובבנימין יזמו הענקת אות מגן ההתיישבות מידי שנה ביום שחרור ירושלים והשומרון ל"דמויות מופת שסייעו לשגשוג מפעל ההתיישבות". בשל הסמיכות למועד פטירתה של אסתר כריש, מייסדת ומנכלי"ת ועד מתיישבי השומרון, החליטו היוזמים "באופן טבעי", כהגדרתם, לקרוא למגן על שמה.

ילדיה של כריש קיבלו השבוע את המגן הראשון שהוענק לה לאחר מותה. "אסתר כריש, מייסדת ומנכ"לית ועד מתיישבי השומרון, הייתה אשת חיל, לוחמת וחולמת שהקדישה ימים ולילות למאבק על עתידה של הארץ ובמקביל, בגלוי ובסתר, סייעה לרבים רבים שהיו זקוקים לעזרתה", נכתב על המגן עליו חתמו ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה, ראש מועצת בנימין אבי רואה, ראש מועצת קדומים חננאל דורני, ראש מועצת קרני שומרון הרצל בן ארי, יו"ר ועד מתיישבי בנימין איציק שדמי ויו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר.

מעניקי המגן ציינו את פעילותה רבת השנים למען ההתיישבות הן כפעילה בקהילת היישוב קדומים בו התגוררה במשך שנים רבות והן בהסברה ובמאבק למען השומרון.

"בשנת 2008, אסתר מתגייסת, יחד עם בני קצובר, להקמת ועד מתיישבי השומרון ומכהנת כמנכ"לית של גוף זה", נכתב במגן, "במהלך שנותיה בוועד המתיישבים, היא מרחיבה את פעילותה הציבורית הן מול בעיות הביטחון ובמיוחד מול פעולות ההרס המתבצעות ע"י הממשלה כחלק מ"תוכנית ההקפאה" ולא פוסקת במקביל להמשיך בפעולות חסד וצדקה ואף יותר מבעבר".

"בהענקת "מגן ההתיישבות" לאסתר כריש ז"ל ובהקדשת המיזם לזכרה, אנחנו רואים הצהרה חשובה של הנהגת ההתיישבות והכרה התיישבותית ולאומית בפועלה. זוהי הכרה גם במפעל ההתיישבות בשומרון כמפעל חלוצי, חשוב ומרכזי למדינה", סיכמו ועדי המתיישבים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן