אושר במליאת הכנסת: אסור למכור מוצרים בבתי העלמין

במליאת הכנסת אושרה הצעת החוק של עופר שלח האוסרת למכור מוצרים בבתי העלמין. סגן השר לשירותי דת: תומכים בהצעה בתאני שתתוקן. "בלי הישראבלוף שכתוב היום בחוק"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 30/07/14 09:16 ג באב התשעד

אושר במליאת הכנסת: אסור למכור מוצרים בבתי העלמין
המשרד לשירותי דת, צילום: המשרד לשירותי דת

חברי הכנסת אישרו אמש (ג') במליאת הכנסת את הצעת החוק האוסרת על מכירת מוצרים בבתי העלמין. על פי ההצעה, תאסר מכירה או שיווק של כל מוצר, שירות או מלאכה בשטח בתי עלמין, למעט במקרים חריגים שבהם יינתן אישור מיוחד לכך מטעם המנהל הכללי של המשרד לשירותי דת, אם הוגשה בקשה על ידי מי שמנהל בית עלמין. עוד מוצע לקבוע כי השר לשירותי דת ייתן הוראות למי שמנהל את בית העלמין, ובכלל זה חובת הצבת שלט האוסר פעולות מכירה ושיווק של מוצרים, וחיוב כל אדם הפועל מטעם גוף המנהל בית עלמין לענוד בעת מילוי תפקידו, באופן גלוי, תג המזהה אותו ואת תפקידו.

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן הבהיר כי "משרדנו תומך בהצעת החוק, זאת פרט לרפורמה כוללת שנביא במושב הקרוב בתחום הקבורה שבמרכזה הסדרה של מחירים בתחום הקבורה, זכויות של האזרחים וחובות של גופי הקבורה כלפיהם".

"הצעת החוק המדוברת אושרה בועדת השרים לחקיקה בתנאי שתתואם עם משרדינו ולכן אנו קוראים למליאת הכנסת לתקן אות מתה, "ישראבלוף" שכתובה היום בחוק", הוסיף. "הפיקוח על הרוכלים מוטל על חברות קדישא, גוף שאין לו סמכות אכיפה. יש לתקן את הנוסח ולהטיל את סמכות האכיפה על פקחים שיופעלו על ידי הרשויות המקומיות. בנוסף, מוצע כי חברא קדישא תגיש תלונה לרשות המקומית שתפעיל פקחים שיאכפו את החוק".