אורי אריאל לכיפה: הרב לוינגר היה משה רבנו של תקופתנו

השר אורי אריאל ספד לחברו, הרב משה לוינגר, ואמר "הרב לוינגר הוא מורי ורבי בתחום ארץ ישראל. הוא מורה הדרך של מעל 400 אלף יהודים שמתגוררים ביהודה ושומרון. הוא פרץ את הדרך"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/05/15 22:02 כז באייר התשעה

אורי אריאל לכיפה: הרב לוינגר היה משה רבנו של תקופתנו
Michal Fattal, פלאש 90, צילום: Michal Fattal, פלאש 90

בראיון ל'כיפה' ספד הערב השר אורי אריאל, שפעל רבות מול הרב משה לוינגר במהלך עשרות שנים לחברו שנפטר במהלך השבת. "הכרתי אותו עשרות שנים", הוא מספר. "הוא היה מורי ורבי בתחום ארץ ישראל, בתחום שבין אדם לחברו וכמובן גם בתחום התורני. אפשר לומר שכל האורות ביהודה ושומרון מהוות זיכרון לפועלו. הוא היה מורה דרך למעל 400 אלף יהודים שמתגוררים ביהודה ושומרון. הוא פרץ להם את הדרך".

"הפגישה הראשונה שלנו הייתה אחרי שחרורי מהצבא ב-1975", הוא מספר. "נפגשנו ודיברנו על יישוב יהודה ושומרון ועשינו איתו ישיבות משותפות מתוקף גרעין מעלה אדומים. זכיתי לעבוד איתו לא מעט מאז. דיברנו על קליטה ועליה, על נושאים תורניים ורוחניים ועל ההתיישבות".

"בתחום הציבורי", נזכר השר אריאל בסיפור מייצג, "אני זוכר שהוא לא יכול היה לסבול את העובדה שזרקו אבנים ליד מחנה הפליטים אל ערוב. הוא ניסה לארגן הפגנות ולאחר שזה לא צלח הוא התיישב שם לבדו במשך שבועות, מתוך ניסיון לעורר את הצבא והממשלה. זו הייתה כבר אז בעיה, ובעקבות מחאתו הוא הצליח לעורר את הגורמים הרלוונטיים".

השר אריאל משתף גם בפן האישי, ומספר כי "הוא אמר לי פעם, כשדיברנו, ש'שלום בית יותר חשוב מיישוב ארץ ישראל'. הסתכלתי עליו בתימהון. זו הייתה תקופה בה לא ראינו את משפחתנו במשך שבועות שלמים, והיה לו חשוב להבהיר שגם בתוך העשיה הגדולה יש דברים שאסור להזניח. זה היה לימוד מאוד גדול בשבילי, ואני זוכר אותו עד היום ומשתדל להעביר אותו הלאה".

"אני אקח ממנו את העוז והענווה שבו", הוא מוסיף. "הייתה לו יכולת לעמוד על דברים בתעוזה, באופן מלא, ויחד עם זאת בענווה. אלו שתי תכונות שאנו יכולים לקחת ממנו הלאה".

"מיד כשקיבלתי את הידיעה על פטירתו התחלתי לחשוב על יום שחרור חברון. הוא היה משה רבנו של הדור הזה, ולמות דווקא ביום הזה, יום שחרור ירושלים, זה סגירת מעגל. היה לי זכות להיות בין תלמידיו הרבים ולראות את תורת ישראל מתגשמת בו. כשהוא חלה הוא אמר לי לחשוב עליו בברכת כהנים היומית והקפדתי על זה. חבל על דאבדין".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן