אורון שאול, אחד מחללי הנגמ"ש מוגדר נעדר

אורון שאול, אחד מחללי הנגמ"ש מוגדר נעדר לאחר שהתגלו קשיים בזיהויו. "מאמצי הזיהוי והבירור ממשיכים להתבצע בכל הערוצים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/07/14 10:30 כד בתמוז התשעד

אורון שאול, אחד מחללי הנגמ"ש מוגדר נעדר
פלאש 90, צילום: פלאש 90

אורון שאול, אחד מלוחמי גולני שהיו בנגמ"ש שנפגע מטיל נ"ט ביום ראשון מוגדר נעדר, כך מאשר הבוקר (ג') דובר צה"ל. "עד כה זוהו בוודאות שישה חללים, וזאת לנוכח מורכבות האירוע. מאמצי הזיהוי והבירור באשר ללוחם השביעי ממשיכים להתבצע בכל הערוצים. צה"ל נמצא בקשר רציף עם המשפחות", נכתב בהודעה.

שני חיילי צה"ל נהרגו הלילה במהלך פעילות הכוחות בשטח הרצועה ביום שני אחר הצהריים, כך התיר דובר צה"ל לפרסום לפנות בוקר היום (ג'). אחד החיילים הוא רב סמל עודד בן סירא, בן 22, לוחם בחטיבת הנח"ל. הלוויתו תיערך בשעה 17:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בניר עציון, שם התגורר. שני ההרוגים מצטרפים לשבעה שנהרגו בקרבות ביממה האחרונה. בסך הכל מאז תחילת הלחימה נהרגו 27 חיילים וקצינים.

אתמול (ב') בערב הותר לפרסום כי שבעה חיילים וקצינים נהרגו בלחימה ברצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחותיהם. בנוסף נפצעו שלושה חיילים באורח קשה, 8 באורח בינוני ו-19 באורח קל.

שמות החיילים שנהרגו אתמול:

סגן אלוף דולב קידר, מפקד גדוד "גפן", בן 38 ממודיעין שנהרג בתקרית חדירת המחבלים הבוקר

סמל-ראשון טל יפרח, לוחם בחטיבת גולני, בן 21, מראשון לציון, שנהרג בתקרית חדירת המחבלים הבוקר

סמל-ראשון יובל דגן, לוחם בחטיבת גולני, בן 22, מכפר- סבא, שנהרג בתקרית חדירת המחבלים הבוקר

סמל נדב גולדמכר, לוחם בבה"ד 1, בן 23, מבאר שבע, שנהרג בתקרית חדירת המחבלים הבוקר

נגד צה"ל, רב-סמל בכיר בייניסיאן קסהון, לוחם בחטיבה צפונית של אוגדת עזה, בן 39 מנתיבות שנהרג בתקרית חדירת המחבלים הבוקר

סגן-משנה יובל הימן, לוחם בבה"ד 1, בן 21 מאפרת, שנהרג בתקרית חדירת המחבלים הבוקר

סמל-ראשון ג'ורדן בן סימון, לוחם בחטיבת גולני, בן 22 מאשקלון, נהרג בהיתקלות. נסיבות האירוע נבדקות.

החיילים ההרוגים נפגעו בעת חדירת עשרת המחבלים לשטח ישראל באזור קיבוץ ניר עם הבוקר. המחבלים חדרו בשתי חוליות שונות דרך שתי מנהרות טרור וחוסלו בידי כוח חי"ר ובתקיפה של חיל האוויר. במהלך האירוע נפגע כלי רכב של צה"ל מירי טיל נגד טנקים שירו המחבלים.

המחבלים נתקלו בכוח צה"ל ליד קיבוץ ניר עם. התצפיות זיהו את המחבלים אך נמנעו מלפתוח מהם באש בשל חשש לפגיעה בכוחותינו מכיוון שלמדו מדי צה"ל. לאחר שהמחבלים פתחו באש לעבר כוחות צה"ל נפתחה לעברם אש מהאוויר ומהקרקע. מספר מחבלים ניסו לברוח בחזרה לעבר הרצועה אך תשעה מהם חוסלו מהאוויר.

מתחקיר התקרית התברר כי אנשי חמאס לבשו מדי צה"ל תקניים. הם נשאו אפודים צבאיים, נעלו נעליים צבאיות ואיתן גומיות לנעליים, וכן קסדות ומצנפות הסוואה הדומות למצנפות צבאיות.

כוחות צה"ל הרגו במהלך היממה האחרונה לפחות 20 מחבלי חמאס באירועים שונים. בהיתקלות של כוח שריון נהרגו 2 מחבלים, כוח גולני סיכל פיגוע של מחבלת מתאבדת, באזור אל עטטרה נתקל כוח צה"ל בשני מחבלים שיצאו ממנהרה וחיסל אותם, בהיתקלות מול 3 מחבלים ברפיח הצליח כוח צה"ל לפגוע במחבל ועשרה מחבלים חוסלו לאחר שהגיחו מפיר מנהרה.

בתוך כך, בצבא ממשיכים לחקור את נסיבות מותם של שבעת לוחמי גולני אתמול בנגמ"ש, ומתחזקת ההערכה שהכלי הצבאי נפגע מטיל נ"ט ולא ממטען חבלה. על פי התחקיר הנגמ"ש נתקע בשל תקלה טכנית סמוך לסג'עייה. שניים מהלוחמים יצאו מהנגמ"ש כדי לקשור אותו לכלי משוריין אחר. חיילי הכלי השני איבטחו את הזירה בזמן החילוץ. תוך כדי החילוץ נורה ככל הנראה טיל נגד טנקים שהבעיר את הנגמ"ש.

כוחות צה"ל המשיכו היום בלחימה בשכונת סג'עייה כשהמטרה היא לאתר את מנהרת הטרור הגדולה שנחפרת כבר מספר שנים אל קיבוץ נחל עוז. עד עתה נמצאו שני פירים אך המנהרה עצמה עדיין לא אותרה. אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן התייחס לנושא היום ואמר"פגענו במאות לוחמי חמאס עם כוחות הקרקע, התותחנים וחיל האוויר. יש לחימה קשה ומסובכת ברצועה. בכל מקום שבו פעלנו השמדנו מנהרות. בלחימה מורכבת כזו יש נפגעים. יש הישגים רבים אך המשימה לא הושלמה. מדינה חפצת חיים חייבת להילחם בתשתית המנהרות. אין לאיום המנהרות כיפת ברזל, יש עבודה סיזיפית".

היום התקיימו הלוויותיהם של חמישה מתוך 13 הרוגי חטיבת גולני. בלוויתו של סרן צביקה קפלן, קצין האג"ם של גדוד הסיור של חטיבת גולני, שנפל בקרב בסג'עייה, שהתקיימה הבוקר בבית העלמין הצבאי בחיפה, הספידה אותו אלמנתו עדי. “צביקה שלי, היית איש של אמת, איש של ענווה, איש של אמונה, צדיק גדול, אני מרגישה זכות כל כך גדולה שהיית שלי. הבית המדהים שלי הוא אתה, מתוך הבית הצלחנו לצמוח ולהקים משפחה לתפארת, מתנות קטנות שבזכותך כאן קיימות. כל כך אהבת את הילדים וחינכת אותם לתפארת".

(צילום: אילוסטרציה: פלאש 90)

(צילום: פלאש 90)

קפלן, אשר למד בישיבה התיכונית יבנה בחיפה ולאחר מכן במכינת בני דוד בעלי, גר יחד עם אשתו עדי ושני ילדיהם, אלקנה (5) ונדב (3) ביישוב מירב שבגלבוע. בלוויתו סיפרה עדי כיצד סיפרה לילדיהם הקטנים על התקריב בה נהרג אביהם. "סיפרתי להם שהקדוש ברוך הוא חיפש שומר, אז הוא שלח מלאך שביקש שתבוא, וכמובן שרצית משום שזה הדבר הכי טוב שאפשר לבקש, להיות שומר".

עוד סיפרה כי "בכל פעם שהיית מגיע הביתה זאת הייתה חגיגה, כולנו קרנו מאושר, נסענו לטיולים ונהנינו כל כך. אני בטוחה שאתה עולה עכשיו למקום קסום יותר, אתה רגוע ושליו ושמח על מה שהספקת. שמח על הדרך שבה בחרת, דרך החיים בצבא, וזה שהיית כל כך מרוצה מהעבודה הרבה במבצע עכשיו. היית שמח, והשיחות האחרונות שלנו היו שמחות, היו מחזקות, ואני לא מצטערת על אף מילה שנאמרה בינינו. הדרך שלך עברה לפקודיך במלוא הטוהר. החיילים שלך כל כך העריצו אותך".

בבית העלמין בהר הרצל בירושלים הובא למנוחות סמל ראשון משה מלקו, לוחם חטיבת גולני שנהרג אמש (א'). אחותו אסתר ספדה לו ואמרה "התפללתי עליך כל הזמן, היית משוש חיי, האור על פניו, תמיד בטוח ב'אני מאמין' שלו, תמיד נתת הרגשה של ביטחון ועכשיו אתה אינך, והלב מסרב להאמין. אמרתי לבנות שלי שיש מלאכים בארץ ויש מלאכים בשמים, ואתה עברת להיות מלאך. בחייך ובמותך היית ראשון וגיבור. אם רק הייתה עוד שנייה לחיבוק ונשיקה. זכינו כל המשפחה באדם יקר עם לב אוהב ושומע".

"מושיקו, אתה האור שלנו, שמור עלינו מלמעלה, ציון מחכה לך שם. גם שם יש לך אח גדול ששומר עליך. תשמור עלינו עד שניפגש. המוות הוא הדבר הכי קשה אך החיים חזקים כפליים. אמרת לי 'אל תדאגי עוד ניפגש' אבל לא חזרת. כולם אוהבים אותך". הוסיפה וקראה לראש הממשלה "אל תניח שדם חיילינו יהיה לשווא".

היום נערכה גם לוויתו של של רב סרן צפריר בר אור בבית העלמין בחולון. אלמנתו סיוון, שנמצאת בהריון מתקדם, ספדה לו בבכיר. “אני מסרבת לדבר עליך ולא אליך. בעלי המוכשר, היפה, האהוב. כתבת שאתה תבוא הביתה ואנחנו עדיין מחכות. דמיינתי איך אני קופצת עליך עם המדים. כמה אושר היה להפוך מזוג למשפחה. לא מגיע לבתנו לגדול בלי אבא ולא מגיע לבנך לא להכיר את אבא שלו. אהוב שלי יקר, בשבילי אתה תמיד תהיה מלך העולם".

הערב יובא החייל הבודד שון כרמלי למנוחות בחיפה. בעקבות קריאה לציבור להשתתף בלוויותו צפויים אלפים להגיע ללוותו בדרכו האחרונה. בקריאה בפייסבוק סיפרו חבריו לקבוצה אותה אהד - מכבי חיפה - כי הם חוששים שמכיוון שהוא חייל בודד, כשמשפחתו נמצאת בארה"ב, לא יגיעו רבים להלוויתו. כאמור, בעקבות הקריאה, שהתפרסמה בגופי התקשורת הרבים וצברה אלפי שיתופים בפייסבוק צפויים כפי הנראה אלפים להגיע ללווייתו.