אוחנה הודיע: פורש מרשימת הבית היהודי

לאחר יומיים סוערים הודיע המשוריין הטרי כי הוא מוותר על מקומו ופורש."לא ציפיתי לסערה הציבורית"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 29/01/15 08:57 ט בשבט התשעה

אוחנה הודיע: פורש מרשימת הבית היהודי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לאחר יומיים של סערה הודיע הבוקר כדורגלן העבר, אלי אוחנה כי הוא פורש מרשימת הבית היהודי בבחירות המתקרבות.

אוחנה מסר כי לא צפה את הסערה הציבורית שהתעוררה בעקבות הצטרפותו לבית היהודי וכי בשלב זה הוא לא חש שהוא בנוי לכך.

"פניתי אתמול בלילה ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בבקשה שלא להצטרף לרשימת הבית היהודי לכנסת", הודיע אוחנה. "לא צפיתי את הסערה הציבורית שהתעוררה בעקבות הצטרפותי לחיים הפוליטיים, ואיני מרגיש שבשלב זה בחיי אני בנוי לכך".

"שמחתי מאד כשנפתלי בנט פנה אלי, והצטרפתי למפלגה מתוך רצון גדול לתרום ולעזור לחלשים בחברה, אך ראיתי מאז יום אחרי יום מתקפות חוזרות ונשנות כלפיו וכלפי, מתקפות שפגעו בי ובמשפחתי למרות כוונותי הטובות - ואין לי שום רצון שהשר בנט ובטח לא משפחתי יפגעו בגללי", הוסיף.

"במהלך הלילה, שקלתי שוב את ההחלטה לבקשתו של השר בנט, אך היא כעת סופית, ואני מודה לו מכל הלב על האמון שניתן בי. אמשיך לתרום הן לחברה והן לעולם הספורט מכל מקום שאהיה. אני אוהב את עבודתי כמאמן וכפרשן, ואחזור לשם בשמחה".

פרישתו של אוחנה בעצמו פתרה את הבעיה ליו"ר המפלגה נפתלי בנט שככל הנראה העדיף שלא להיות זה שחוזר בו. בנט הודה שהופתע מעוצמת התגובה של ציבור מצביעי המפלגה ובכיריה וכי "למד שיעור בצניעות".

כזכור, הסערה החלה ביום שני בערב עם ההודעה על דבר שריונו של שחקן הכדורגל לשעבר, אלי אוחנה במקום ה-8 ברשימת הבית היהודי. ההודעה התקבלה בהפתעה ועד מהרה ציבור המצביעים הציף את דף הפייסבוק של בנט בתגובות נזעמות.

רוב המתנגדים הדגישו שאין להם דבר כנגד אוחנה האיש אלא כנגד תרבות שריון המפורסמים. בנט פנה בימים האחרונים לידוענים נוספים כעדן הראל ואלינור אברג'יל שדחו את הצעתו.

בסקר שפורסם אתמול בכיפה ונערך על ידי מכון הסקרים מסקר, התבשרו במפלגה כי שריונו של אוחנה עלה לבית היהודי בכמה עשרות אחוזים שהצהירו שלא יצביעו לבית היהודי אם שריונו של אוחנה יוותר על כנו. בבית היהודי מקווים שפרישתו של אוחנה תרגיע את הרוחות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן