אובמה יזם: יום חינוך ונתינה לציון יום הולדתו ה-113 של הרבי מלובביץ

נשיא ארצות הברית ברק אובמה יזם יום חינוך ונתינה לציון יום הולדתו ה-113 של הרבי מלובביץ. "הקדיש את כל חייו לטובת חינוך. אנחנו מחוייבים לעשות שינוי ברמה גלובלית לזכרו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 31/03/15 17:56 יא בניסן התשעה

אובמה יזם: יום חינוך ונתינה לציון יום הולדתו ה-113 של הרבי מלובביץ
Everett Collection / Shutterstock.com, צילום: Everett Collection / Shutterstock.com

נשיא ארצות הברית ברק אובמה יצא במחווה יוצאת דופן לקהילה היהודית בארצות הברית כולה, ולחסידות חב"ד בפרט, והכריז אתמול על היום, ה-31 במרץ, כיום חינוך ונתינה לזכרו של הרב מנחם מנדל שנאורסון - הרבי מלובביץ, ולציון יום הולדתו ה-113 המצויין בימים אלו.

בהודעה רשמית שיצאה מהבית הלבן, כתב אובמה, “הרבי מלובביץ הקדיש את כל חייו לקידום החינוך כאבן פינה של חיים הומניים. מאמץ בלתי נלאה לילדים מסביב לעולם. הוא האמין שכל עוד יש עדיין ילד אחד שלא קיבל חינוך מספיק אנחנו לא יכולים לעצור את המאמצים שלנו".

"בעידן בו חינוך לנשים לא היה חשוב כחינוך לגברים, הרבי פעל להפלת המחסומים שעמדו בפני נערות שרצו ללמוד, הקים ארגון יהודי לטובת נשים והקדיש מורים שפעלו בשירותו ובתי ספר שלו לטובת שיפור החינוך לנערות ולנערים".

אובמה מוסיף ואומר כי סיפורו יוצא הדופן אינו רק סיפור של הישג, אלא קריאה חד משמעית להמשיך את פועלו. “ילדים אשר יש בכוחם לשנות את העולם נתקלים בקשיים בגלל מוצאם, מינם ובגלל התרבות ממנו הם באים".

"אם אנו רוצים לחזק משפחות וקהילות, לחזק את הכלכלה ולבצר את היציבות בעולם", ממשיך אובמה וכותב, “אנחנו חייבים לעבוד כדי להגדיל את מספר הנערות בבתי הספר ולחזק ילדים כדי שיגיעו לעתיד טוב יותר. זה אינו רק נושא הומניטרי".

אובמה מסביר כי הוא מתכוון לקדם פרויקטים ברחבי העולם בנושאי חינוך, וכן קורא למדינות ברחבי העולם לקדם את הנושא על מנת ליצור עתיד טוב יותר לתושביהם. “אנחנו מחוייבים לעשות שינוי ברמה גלובלית”.

"אני, נשיא ארצות הברית ברק אובמה, מכריז בזאת על ה-31 במרץ, כיום החינוך והנתינה בארצות הברית", מסכם אובמה את מכתבו וקורא לאמריקאים להקדיש את היום לנושאים אלו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן