אבי מימרן: מתנצל בפני הרב סתיו

השדרן הבכיר של רדיו קול חי התנצל בפני הרב סתיו בשידור חי בגלי צה"ל. "פגעתי בו ועל כך אני מצר. זו אמירה שלא הייתי צריך לומר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/08/15 13:45 כו באב התשעה

אבי מימרן: מתנצל בפני הרב סתיו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

אבי מימרן, השדרן הבכיר של רדיו קול חי, שעורר סערה כשסירב לקרוא לרב סתיו 'רב', התנצל היום (ג') בצהריים על התבטאותו.

"אני לא מתנצל על הדברים שאני מאמין בהם, על המהות ועל העיקרון, אבל אני כן מתנצל על האמירה הזאת שפגעה ברב סתיו. מתנצל ברמה האישית. בין אדם לחברו", אמר בגלי צה"ל.

עם זאת אמר כי "אם הוא כורת את הענף שנקראת רבנות וטוען שהיא כבר לא רלוונטית. אין רבנות בישראל. היא היחידה שהכירה בו בתור רב. היא נתנה לו את ההסמכה. לא רק הוא, כל רבני ישראל. זה שהוא היה בשידור ונפגע ברמה האישית אז אני מתנצל. פגעתי בו, ועל כך אני מצר.

"זו אמירה שלא הייתי צריך לומר, הייתי צריך לומר את הדברים אחרת. חבל שהוא ניתק", הוסיף, ולאחר שהמראיינת יעל דן שאלה מה היה אומר לו אם הרב סתיו לא היה מנתק הוסיף: "הייתי אומר לו בצורה פשוטה: אם הרבנות הראשית אינה עוד רלוונטית אז במה כבודו מוגדר כרב?"

אתמול בערב עלב מימרן, שדרן בכיר ברדיו קול חי, בשידור חי ברב דוד סתיו, ראש ארגון צהר, ואחד הרבנים הבולטים בציונות הדתית. במהלך ויכוח במהדורה המרכזית של הרדיו, בנוגע לנושא הגיור, על רקע הקמתם של בתי דין עצמאיים לגיור על ידי הרב סתיו ורבנים בכירים נוספים, עלב מימרן ברב סתיו, ואמר כי בדבריו יש דמגוגיה. הרב סתיו נפגע ואמר כי לא מקובל לומר לרב שהוא דמגוג. בתגובה אמר מימרן כי הוא לא רב. בתגובה הרב סתיו טרק את הטלפון.

בעקבות הדברים זעמו בכירים על הדברים ואף קראו לחרם על הרדיו. בין היתר אמרו עמית סגל, ינון מגל ורחל עזריה כי לא יתראיינו בקול חי עד אשר יתנצל מימרן על דבריו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן