אביחי בוארון: נתמודד גם בלי תקומה

בכנס בהשתתפות עשרות רבני קהילות התייחס אביחי בוארון לאחדות בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי ואמר "גם הבית היהודי לבד תהיה מפלגת שלטון"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/12/14 09:15 כג בכסלו התשעה

אביחי בוארון: נתמודד גם בלי תקומה
פרטי, צילום: פרטי

"אני מכבד מאוד את חבריי בתקומה ואת השר אריאל בראשם אבל יש לנו אחריות כלפי הציבור הישראלי כולו ומכוח אחריות זו אנחנו, בני הציונות הדתית חייבים להגיע להנהגת המדינה ובהקדם. נתמודד גם בלי תקומה, וגם הבית היהודי לבד תהיה מפלגת שלטון".

כך אמר מועמד הבית היהודי אביחי בוארון במפגש של עשרות רבני קהילות של מעייני הישועה שנערך אתמול בערב בירושלים. לדבריו, "מפלגת נישה רק תרחיק אותנו בעוד עשור מעמדות הנהגה ואין לנו פריווילגיה לתת לסיכוי הממשי להגיע להנהגת המדינה לברוח לנו בין האצבעות".

הוסיף אביחי בוארון ואמר, "אני מבין את חבריי בתקומה הדורשים יחס של שווים בהנהגת סיעת הבית היהודי ואני מבין את דרישתם לשריון מקומותיהם בכנסת הבאה ואני מבין את דרישתם ליצירת מצע רעיוני משותף לשתי המפלגות, תקומה והבית היהודי. ייתכן שהדברים היו צריכים להתנהל אחרת. ייתכן שתהליך הברור והמגעים בין הצדדים צריכים עיון".

"יחד עם זאת תהיה זו בכיה לדורות אם אכן בסופו של דבר יתפצלו הסיעות וייוצר קרע בציונות הדתית. המכנה המשותף בין הגופים הללו רב לאין ערוך על המפריד אם בכלל. ייתכן שיש סגנונות כאלו ואחרים אבל צריכים לזכור שהיו ימים שגם באיחוד הלאומי כיהנו חברי כנסת שלראשם רק כיפת שמים אם זה אריה אלדד ואם זה רחבעם זאבי הי"ד. ייתכן שיש הבדל סגנוני בין שני הגופים אבל מכאן ועד לפרוד בין הגופים הדרך ארוכה".

לשאלת אחד מרבני הקהילות בשבר היתכנות הגדלת הגוש הדתי לאומי במקרה של ריצה נפרדת השיב בוארון כי אכן יש צדדים לכאן ולכאן אבל "החילוק הזה ירחיק אותנו מאוד מהמקום בו אנחנו נמצאים, מרחק נגיעה מהנהגת המדינה, עמדה בה הציונות הדתית לא הייתה מעולם. האם אנחנו לא קולטים את גודל השעה, האם אנחנו לא קולטים את עומק האחריות שיש לנו כלפי עם ישראל? האם אנחנו מבינים שמשרד הביטחון בידיים שלנו פירושו פיתוח ההתיישבות ביו"ש בצורה שלא הייתה מעולם? האם אנחנו מבינים שמשרד החינוך בידינו פירושו חיזוק עולם התורה כפי שלא היה שנים רבות? האם אנחנו מבינים שמשרד המשפטים בידינו פירושו אפשרות לתיקון מערכות המדינה כפי שלא היה אף פעם?"

כידוע, אביחי בוארון, יו"ר תנועת מעייני הישועה ומו"ל שבועון ישראל ומגזין פנימה הודיע לפני שבועיים על הקמת "פורום ישראל - המחנה האמוני-חברתי בבית היהודי" ועל כניסתו לחיים הפוליטיים והתמודדות בפריימריס בבית היהודי. עם הקמת המחנה האמוני-חברתי הצטרפו אליו רבנים ואישי ציבור בהם הרב ד"ר אליהו זייני ראש ישיבת חיפה ומרצתה בטכניון, הרב מנחם בורשטיין ראש מכון פועה, הרבנית ד"ר חנה קטן עו"ד דורון ניר צבי, הסופר אלידע בר שאול, איש התקשורת ומנכל מקור ראשון לשעבר דוד שריקי ועוד.

"אני מאוד מקווה ומתפלל", חתם בוארון "שחבריי בתקומה ובבית היהודי יתעשתו ויכריעו על ריצה משותפת ויחד בכוחות משותפים יובילו את הציבור הדתי-לאומי כולו. אם בסופו של יום תפצל תקומה מהבית היהודי אנחנו נבנה עם עשרות אלפי החברים בבית היהודי ועם רבותינו את המחנה האמוני-תורני בבית היהודי ונוביל את המפלגה לעבר הנהגת המדינה בעזרת ה'".