אבטחה צמודה לשר החינוך נפתלי בנט

עקב הצהרות התמיכה שהשמיע יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, עבור שירותי הביטחון הכללי, הוצמדו לשר בנט מאבטחים מאתמול (ו') מחשש להתארגנות של פעילי ימין.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 26/12/15 22:19 יד בטבת התשעו

אבטחה צמודה לשר החינוך נפתלי בנט
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הערב פורסם (מוצאי שבת) כי לשר החינוך, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, הוצמדו ביום שישי האחרון מאבטחים סביבו ביתו ברעננה מחשש להתארגנות ואיומים של פעילי ימין קיצוני.

מאז הצהרות התמיכה שהשמיע בנט, עבור השב"כ במהלך השבוע האחרון, פעילי ימין רבים החלו להפגין מול ביתם של מספר חברי כנסת מטעם הבית היהודי. בין הח"כים שפגשו את המפגינים מול הבית נמנים ח"כ ניסן סלומינסקי וח"כ מוטי יוגב.

הערב אף פרסם השר בנט פוסט חריף בפייסבוק וכתב: "המחנה הלאומי מספיק רחב, חסון, אמיץ ומוסרי כדי לבוא חשבון פנימי עם התופעות שהולידו את דומא. מי שינסה לנצל פוליטית את מקרה דומא- ימצא אותי מולו. בלי למצמץ", הוסיף בנט. "לכל חברינו במחנה הלאומי ובציונות הדתית- לא נוריד את הראש. כי אני ימני גאה", אמר

בימים האחרונים נערכו שורת הפגנות במוקדים שונים בארץ תחת הכותרת "יהודי לא מענה יהודי". שלשום הפגינו כ-200 בני אדם בגשר המיתרים בירושלים, וביום רביעי ערכו כ-15 חברים של העצורים מיצג בכיכר הבימה, שם העמידו מיצג המנסה להמחיש את מה שעובר לטענתם על חבריהם. במיצג, נראה אחד הצעירים כעצור כביכול, שנקשר למיטה בעת שמושכים את איברי גופו. לאחר מכן, ה"חשוד" מודה במעשה שעליו הוא נחקר.

חקירת החשודים מנוהלת על ידי השב"כ, בתיאום עם פרקליטות המדינה, פרקליטות מחוז מרכז והיועץ המשפטי לממשלה, שנמצאים כעת בישורת האחרונה לקראת הגשת כתבי אישום בגין רצח נגד לפחות שניים מהחשודים. הפרקליטות צפויה להגיש כבר השבוע כתבי אישום נגד החשודים במעורבות בהצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא זאת לאחר סיומם של 30 ימי המעצר הראשונים המותרים בחוק למעצר חשוד לפני הגשת כתב אישום.