אבו מאזן מצטרף ל-15 גופים בינלאומיים? ספח 15 יישובים

מועצה אזורית גוש עציון ו-4 גופים מן הימין החוץ פרלמנטרי בדרישה לנתניהו לספח 15 יישובים לפני פסח בתגובה לפניית אבו מאזן לאו"ם. הרב ליאור לרה"מ: "חזק ואמץ על עמידתכם מול רשעי אומות העולם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/04/14 10:23 ד בניסן התשעד

אבו מאזן מצטרף ל-15 גופים בינלאומיים? ספח 15 יישובים
Shutterstock, צילום: Shutterstock

מועצת גוש עציון, חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, מטות ערים, קוממיות וארץ צבי פרסמו אמש (ה') דרישה לספח 15 יישובים לפני פסח כתגובה לדרישת אבו מאזן להצטרף ל-15 גופים בינלאומיים באו"ם.

"לא יתכן שההנהגה הפלשתינית כל הזמן נעה קדימה בקצב מסחרר ואצלנו במדינת ישראל דורכים במקום," אמרו. "אנו דורשים סטארט-אפ בתחום הריבונות, שיספק מענה לחוצפה של אבו-מאזן".

בתוך רשימת היישובים אותם מבקשים גופי הימין לספח נמצאים הערים מעלה אדומים ואריאל, איתמר, הר ברכה, אלון מורה ויצהר "להבטחת הישראליות של אזור גב ההר החולש על מישור החוף", בית אל, שילה, קרית ארבע וחברון היהודית "מסיבות היסטוריות ודתיות", עטרת ונווה צוף "כדי לבלום את התפתחות העיר רוואבי החולש על תל אביב", גוש תקוע, נוקדים וכרמי צור "להגנה על ירושלים הבירה וכן שני יישובים נוספים באזור נתב"ג "להגנה על התעופה לישראל וממנה".

גם נשים בירוק הציגו דרישה להחלת ריבונות על יהודה ושומרון בעקבות מעשיו של אבו מאזן. "זו השעה להציב חזון מדיני ברור שגם אם יהיה מורכב ויחייב התמודדויות שונות הרי שהתמודדויות אלו הן כאין וכאפס לעומת רעיון הבלהה של הקמת מדינת טרור בערש הולדתו של העם היהודי. כשידעו מנהיגי ישראל להציב חזון ברור שכזה, חזון אחיזה וריבונות על הארץ, הם יגלו שהעם מתייצב לימינם מתוך נחישות ואמונה בצדקת דרכו, וכשיתלכד העם סביב חזון שכזה מובטח שגם הניצחון בוא יבוא", כתבו בארגון.

הרב דב ליאור שלח מכתב חיזוק לראש הממשלה ולחברי הממשלה "ממרומי הרי יהודה, ערש מלכות ישראל, שלוחה בזה ברכת חזק ואמץ, לך ולכל חברי הממשלה, על עמידתכם האיתנה מול רשעי אומות העולם השואפים לפגוע בחוסנם של ישראל ולנשלם מאדמתם". אמש (ה') נפגש הרב ליאור עם נציגי תקומה בכנסת ושמע מהם סקירה על ההסכם המתגבש בלחצם של האמריקאים. הרב חיזק אותם בעמידתם האיתנה כנגד שחרור המחבלים ואמר להם שאל להם לחשוש מאיומי האמריקאים או מהטלת סנקציות כלשהם על מדינת ישראל.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן