תשכחו מהביטקוין: הכירו את הגרסה היהודית 'ביטכהן'

הרבה מוצרים עוברים תהליך 'הדתה' והופכים לכשרים בגרסה היהודית ועכשיו הגיע תור המטבע הדיגיטאלי הכשר. ה'ביטכהן' שהומצא על ידי היזם ויאצ'סלב סמנצ'וק שכבר השקיע 500 אלף דולר בתור התחלה והבהיר: המבע לא יימכר רק ליהודים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/17 12:24 יז באב התשעז

תשכחו מהביטקוין: הכירו את הגרסה היהודית 'ביטכהן'
ביטקוין החדש, צילום: shutterstock

היזם הרוסי ויאצ'סלב סמנצ'וק הודיע על תוכנית לבצע הנפקה ראשונה לציבור של המטבע הדיגיטלי ה"כשר" הראשון בעולם, שמיועד במיוחד לשימוש חברי קהילות יהודיות ברחבי תבל. כך דיווח אתר החדשות הרוסי RT.

המטבע החדש, ששמו "ביטכהן" - שילוב של שם המטבע הדיגיטלי הפופולרי ביטקוין ושל המילה כהן - נועד לפשט את הביצוע של תשלומים בתוך קהילות יהודיות, אמר סמנצ'וק. עם זאת, המטבע יימכר לכל דורש, ולא רק ליהודים. לדברי סמנצ'וק, הוא השקיע בפרויקט 500 אלף דולר והמטבע הדיגיטלי החדש יהיה מבוסס על בלוקצ'יין שפותח באופן נפרד.

בדה מרקר הסבירו כי בלוקצ'יין היא טכנולוגיה שמאפשרת לבצע העברות כספים ממשתמש למשתמש בלי שצד שלישי יהיה מעורב בעניין - בנק מרכזי או בנק מסחרי. ביטקוין, שנוצר בשנת 2009, היה המטבע הדיגיטלי הראשון שהתבסס על בלוקצ'יין, ומוקדם יותר השבוע טיפס שווי השוק של ביטקוין לראשונה מעל ל-50 מיליארד דולר.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן