תשובה לרבנים הליברליים? רוב הציבור בישראל תומך בנישואין כדת משה וישראל

סקר חדש קובע כי 71% מקרב האוכלוסיה היהודית בישראל, ימליצו לילדיהם להתחתן באמצעות רב שהוסמך על ידי הרבנות הראשית. כמה מבין תומכי הבית היהודי תומכים בנישואין אזרחיים וכמה ממצביעי יש עתיד מעדיפים חתונה אורתודוקסית?

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/08/17 15:22 כד באב התשעז

תשובה לרבנים הליברליים? רוב הציבור בישראל תומך בנישואין כדת משה וישראל
לא מעוניינים בנישואין אזרחיים?, צילום: Serge Attal/Flash90

רוב הציבור היהודי בישראל תומך בנישואין כדת משה וישראל. כך עלה מסקר חדש שפורסם היום (רביעי).

בסקר, שנערך ע״י מכון סמית, נשאלו 500 הגברים והנשים שהשתתפו בו כיצד הם היו ממליצים לילדיהם להתחתן. 71% ענו שעל ידי רב מוסמך מטעם הרבנות הראשית, בעוד 29% העדיפו דרך נישואין אלטרנטיבית.

בפילוח התשובות על סמן השתייכותם הדתית של הנשאלים ניתן היה ללמוד, כי בקרב העונים הדתיים הלאומיים והחרדים 100% בחרו באפשרות של נישואין אורתודוקסים, בקרב הציבור המסורתי 83% ובין הציבור החילוני 47% העדיפו שרב שהוסמך על ידי הרבנות הראשית יחתן את ילדיהם.

הסקר גם חילק את הנשאלים לפי המפלגה לה הצביעו בבחירות האחרונות. מבין מצביעי המפלגות החרדיות 100% תמכו בנישואין כדת משה וישראל, בבית היהודי 98%, בליכוד 83%, ביש עתיד 60%, במחנה הציוני ומרץ 41% ובישראל ביתנו 36%.

הסקר נערך כתגובה לסרטון שהוציאה בשבוע שעבר תנועת 'נאמני תורה ועבודה', שמהלכו אמרו רבנים שונים כדוגמת רב העיר שהם הרב דוד סתיו, ראש ישיבת אורות שאול הרב יובל שרלו, רב קבוצת יבנה הרב אילעאי עופרן ועוד, כי יש לאפשר בישראל אלטרנטיבה לנישואין שלא דרך הרבנות הראשית.

מתנועת ליב"ה נמסר כי "רוב גדול בציבור הישראלי רוצה לשמור על מוסד הנישואין הממלכתי דרך הרבנות הראשית. לצערנו לאחרונה גורמי שוליים בציונות הדתית מהווים שופר של הקרן החדשה לישראל המנסה לקעקע את הזהות היהודית של מדינת ישראל ולהפוך אותה למדינת כל אזרחיה. עם ישראל רוצה לשמור על השבת ,הכותל ,הגיור והנישואין בצורה ממלכתית למורת רוחם של בעלי אינטרסים כאלו ואחרים".