התנאי של נתניהו שעשוי להוביל לבחירות

בפגישה בין ראש הממשלה לראשי הסיעות החרדיות שנועדה לפתור את משבר חוק הגיוס, עלו מספר תנאים ובראשם הדרישה כי חברי הקואליציה יצהירו שהם לא מתכוונים לפרוש. בישראל ביתנו הבהירו כי ברגע שהחוק יאושר הם יעזבו

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/03/18 07:16 כד באדר התשעח

התנאי של נתניהו שעשוי להוביל לבחירות
נתניהו וליצמן בכנסת, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי הסיעות החרדיות, שהתקיימה הלילה (ראשון) בנוש משבר חוק הגיוס, הולידה למראית עין הסכמה בין הצדדים, אך היא צפויה להיתקל בקשיים מצד ישראל ביתנו.

הצדדים סיכמו על שורת תנאים לסיום המשבר כשאחד מהם הוא כי תושג טיוטת חוק שתהיה מוסכמת ותגובש על ידי הסיעות החרדיות והיועמ"ש אביחי מנדלבליט.

התנאי השני היה קבלת הסכמתו של שר האוצר משה כחליון וחברי סיעתו להעביר את הנוסח בכנסת ללא תקלות. התנאי השלישי רמז על כוונותיו של השר הביטחון אביגדור ליברמן לפרוש מהממשלה, מאחר ונתניהו דורש ממנו התחייבות פומבית, כמו יתר הסיעות, לאפשר את העברת החוק תוך שמירה על הקואליציה בשלמותה.

יאשר את אכלוס הבית? הש ליברמן

יפרוש מהממשלה? הש ליברמןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בכאן רשת ב' צוטט גורם שנכח בפגישה כאומר כי "נתניהו אמנם אמר במילים שרוצה לפתור את המשבר אבל במעשים נראה שרוצה בחירות". הסיבה לתחושה זו היא ככל הנראה התעקשותו של ראש הממשלה להשיג את הבטחתו של ליברמן שלא יפרוש, כתנא לקידום החוק, זאת למרות שגם בלעדיו הממשלה יכולה להמשיך בכהונתה. בלשכתו של שר הביטחון הבהירו, כך לפי פרסומו של מיכאל שמש בכאן רשת ב', כי ברגע שהחוק יאושר ישראל ביתנו תפרוש מהממשלה

בתוך כך, הודיעה שרת המשפטים איילת שקד כי ישיבת ועדת השרים לחקיקה תידחה מהיום למחר, זאת מתוך מטרה להגיע להסכמות בנושא חוק הגיוס במהלך היום.