ניסיון למנוע את סגירת הפנימיה הצבאית באור עציון

בחודשים האחרונים נציגי משרד הבטחון דנו בעתיד הפנימייה עם משה ליאון, חבר מועצת העיר ירושלים. ייתכן שהפנימייה תעבור למסגרת של האגף הבטחוני-חברתי של המשרד

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/17 19:25 ט בתמוז התשעז

ניסיון למנוע את סגירת הפנימיה הצבאית באור עציון
משה לאון והשר אביגדור ליברמן, צילום: מרק ישראל סלם פלאש 90

 מסתמן פתרון להמשך פעילות הפנימייה הצבאית-הדתית אור עציון לצדה של ישיבת אור עציון במרכז שפירא: בחודשים האחרונים נערכו כמה דיונים שבמהלכם התגבש רעיון להעברת הפנימייה למסגרת של האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון.

 

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון הודיע ב- 2015 על החלטה שלפיה במסגרת קיצוצים של התוכנית הרב-שנתית בצה"ל, הריאלי בחיפה ואור עציון במרכז התורני ליד אשקלון, שתיהן פנימיות צבאיות, ייסגרו.

 

ההחלטה בוטלה כאשר השר אביגדור ליברמן נכנס למשרד הביטחון. בזמנו הוא הודיע על ביטול ההחלטה לסגור את הפנימייה הצבאית בחיפה, וזאת אף על פי שתקציבה של פנימיית הריאלי גבוה בהרבה מהתקציב של פנימיית אור עציון.

החלטה זו  של השר ליברמן יצרה קרע בין גורמים בציונות הדתית ובין ליברמן בשל טענות לאפליה. השר נפתלי בנט, אמר אז כי "ההחלטה לסגור את פנימיית אור עציון היא שגיאה ערכית קשה. תמוה שדווקא מוסד מרכזי של הציונית הדתית מיועד לסגירה בעת הזו. פנימייה זו היא מכונת ערכים והקרבה למען המדינה, ואין להעלות על הדעת שהיא תיסגר. צה"ל לא היה נראה אותו הדבר בלי פנימיית אור עציון, שהוציאה מתוכה שבעה מח"טים בתקופת צוק איתן ועוד אינספור אישי ציבור ובוגרים שהגנו בגופם על מדינת ישראל".

 

שרת המשפטים איילת שקד אמרה אז בתגובה: "אסור לסגור את הפנימייה הצבאית אור עציון. הפנימייה היא בית גידול למפקדים וקציניים ערכיים, שמתמלאים במורשת ובציונות, וכך מתגייסים לצה"ל. ההחלטה מוזרה שבעתיים, שעה שהמקבילה החילונית של הפנימייה הצבאית תיוותר על כנה. על שר הביטחון והרמטכ"ל לשקול את העניין בשנית, יש מקומות אחרים שבהם ניתן לקצץ, לאו דווקא במוסד בעל יכולת חינוכית מוכחת".

 

בחודשים האחרונים נפגש חבר מועצת ירושלים ומקורבו של השר ליברמן, משה ליאון, עם ראש הישיבה הרב חיים דרוקמן ונציגים ממשרד הביטחון במאמץ למצוא פתרון.

 

ליאון אמר בעקבות כך כי "ישיבת אור עציון היא מוסד חשוב בציונות הדתית כבר עשרות שנים, ואסור לתת לפנימייה להיסגר".  לאחרונה הכריז לאון מועמדותו לראשות עיריית ירושלים. 

 

ראש הישיבה הרב דרוקמן סירב להתייחס לדברים.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן