תל חברון נפתח היום לראשונה לציבור, בשבוע הבא צפוי אישור בניה בחברון

סגן שר הבטחון, אלי בן דהן, שפעל להפיכת תל חברון שנפתח היום לראשונה לאתר ארכיאולוגי, סייר היום בישוב היהודי בחברון וסקר את ההיערכות הבטחונית באיזור

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/17 19:45 יט בתשרי התשעח

תל חברון נפתח היום לראשונה לציבור, בשבוע הבא צפוי אישור בניה בחברון
סגן השר וחברי הוועד המוניציפאלי , צילום: דוברות סגן השר בן דהן

סגן שר הביטחון אלי בן דהן (הבית היהודי), הגיע היום ליישוב היהודי בחברון, שמע סקירה על ההיערכות הביטחונית באזור, סייר בתל חברון ונאם בעצרת המרכזית לרגלי מערת המכפלה.

בתחילת הביקור שמע סגן השר בן דהן סקירה מפי מח"ט חברון אל"מ איציק כהן ולאחר מכן חנך את תל חברון לאחר שבמהלך השנה האחרונה פעל להפוך את המקום מאתר השלכת אשפה ערבי לאתר ארכיאולוגי יהודי. את הביקור ליוו אנשי הוועד המוניציפאלי של חברון: אברהם בן יוסף, אורי קרזן, הרב הלל הורוביץ, אורית סטרוק. 

במהלך הסיור פגש סגן השר תיירים מארה"ב ומטייוואן והתרשם מעבודת סלילת הכביש ובניית המדרכות שמבוצעים על ידי אנשי המינהל האזרחי לאחר שהוועד המוניציפאלי של חברון שלאחרונה קיבל מעמד רשמי.

סגן שר הביטחון אלי בן דהן: "הממצאים פה מאחורינו מוכיחים כאלף עדים על קיומו של יישוב יהודי בחברון לפני למעלה מ-3000 שנים. למי שעדיין פקפק בקשר של עם ישראל לארץ ישראל יכול לבוא לפה ולראות את החיבור של עם ישראל לחברון עיר האבות. בעזרת ה' בשבוע הבא ממשלת ישראל תאשר עשרות יחידות דיור פה בחברון, היישוב היהודי בחברון ילך ויפרח ויגדל כי האחיזה שלנו בחברון היא בסופו של דבר האחיזה שמובילה אותנו לשמור על כל ליבה של ארץ ישראל, יהודה, בנימין ושומרון. חג שמח. "

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן