תלונה נגד השרה רגב על "נאום המשתה"

ח"כ יואל חסון דרש מוועדת האתיקה של הכנסת שתעניש את שרת התרבות והספורט על ההשוואה שלכאורה עשתה בין בגתן ותרש לבכירי אכיפת החוק, "מדובר בחצייה של קו אדום"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/03/18 12:11 יז באדר התשעח

תלונה נגד השרה רגב על "נאום המשתה"
ח"כ חסון בכנסת, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה, ח"כ יואל חסון, הגיש הבוקר (ראשון) תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת בדרישה שיענישו את השרה מירי רגב על מה שכינה "נאום ההסתה החגיגי", נגד בכירי שלטון החוק בישראל.

"התבטאויותיה של השרה רגב מהוות השתלחות קשה וגסה בשלטון החוק של מדינת ישראל", כתב חסון וציין כי "מפכ"ל המשטרה וחוקרי המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה, שופטי בית המשפט – אינם אויבים או בוגדים".

חסון הוסיף כי למרות שנאמרו בעבר ביטויים קשים על גורמי אכיפת החוק, נוכח קירות נתניהו, הפעם "מדובר בחצייה של קו אדום". בהמשך הוא ביקש מחברי הועדה "להטיל על השרה רגב את הסנקציה ההולמת את חומרת דבריה". 

רגב בכניסה למשתה

רגב בכניסה למשתהצילום: אלי סבתי

ח"כ התייחס לשליחת התלונה ואמר כי "הציבור עייף מההצגות של מירי רגב, ששוכחת כל פעם מחדש שהיא שרה בישראל ולא טוקבקיסטית. על כן אבקש מועדת האתיקה להטיל על השרה רגב את הסנקציה ההולמת את חומרת דבריה".

אמש נאמה רגב באירוע הסברה מיוחד ובו השוותה בין שומרי הסף של הדמוקרטיה הישראלית לשומריו של המלך אחשוורוש שחלקם בגדו בו. בתגובה לדבריה שלה אמרה הבוקר השרה כי חלקים מכלי התקשורת נתנו לדבריה פרשנות מעוותת.

לדבריה, היא כלל לא קראה לפגיעה במי שמכונים שומרי הסף של הדמוקרטיה הישראלי, "למותר לציין שלא קראתי לפגוע באף אחד, להיפך כל מי שרוצה שעובדי רשויות המדינה, יזכו לאמון הציבור ויעשו את עבודתם נאמנה, צריך לדאוג שעבודתם תיעשה בהגינות וללא פניות".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן