תישלל זכותם של אסירי חמאס לצפות במשחקי המונדיאל

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים - גלעד ארדן, החליט כי תמנע זכותם של אסירי חמאס השוהים בבתי הכלא הישראליים, לצפות במשחקי המונדיאל.

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/18 20:39 יג בסיון התשעח

תישלל זכותם של אסירי חמאס לצפות במשחקי המונדיאל
צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

תחרות הכדורגל העולמית אשר תתקיים החל מחודש יוני הקרוב, מהווה עניין גם עבור מחבלי חמאס השוהים בבתי הכלא בישראל. לפיכך, הנחה הערב (א'), השר ארדן את רב גונדר עפרה קלינגר - נציבת בתי הסוהר, למנוע זאת מהם.

"אין לי שום כוונה לאפשר למחבלי החמאס לצפות במונדיאל, בשעה שגופותיהם של חיילינו מוחזקות בעזה ביחד עם אזרחינו החטופים. מי שהוציא את עצמו ממשפחת העמים ודבק בתרבות של רצח וטרור, לא אמור ליהנות מתחרות ספורט בינלאומית שמחברת עמים שונים ברחבי העולם. אנחנו נמשיך להכביד את היד על אסירי ארגון הטרור חמאס, ולבחון החמרה גם בתנאי המאסר של אסירים ביטחוניים מארגונים אחרים", אמר השר.

כמו כן, נבחנת גם האפשרות לשינוי התקנות הקיימות, במטרה למנוע מכלל האסירים הביטחוניים לצפות בטלוויזיה, מצב שאינו מתקיים כיום. בכך, מתכוון ארדן להפעיל לחץ על האסירים, בעת בה גופותיהם של חיילי צה"ל אורון שאול והדר גולדין, מוחזקות בידי הארגון, וכן, מוחזקים גם אזרחי מדינת ישראל - אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. זו אינה החלטתו הראשונה של השר ארדן כנגד מחבלי חמאס. בשנים האחרונות הוביל השר צעדים כגון, צמצום תנאי מאסרם למינימום אותו מחייב הדין הבינלאומי, אי החזרת גופות מחבלים, וכן, הפסקת ביקורי משפחות של מחבלי חמאס.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן