"תיקנו עוול שנמשך 50 שנה"

בשורת הצעות חוק ממשלתיות שאושרו בוועדת השרים לחקיקה, ניתנה התייחסות להשלכה שלהן על יהודה ושומרון, זאת לפי הנוהל שפרסם היועמ"ש. שקד: "אעמוד על כך שחוק ממשלתי יגיע לדיון בוועדה רק אם קיימת בו ההתייחסות הנדרשת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/18 16:41 ה בשבט התשעח

"תיקנו עוול שנמשך 50 שנה"
השומרון, צילום: פלאש 90

ב-12 הצעות חוק ממשלתיות שאושרו היום (א') בוועדת השרים לחקיקה ניתנה התייחסות להשלכה שלהן על יהודה ושומרון. ההתייחסות ניתנה לראשונה מאז שהיועץ המשפטי לממשלה פרסם נוהל לפיו כל חוק שייחקק על ידי הממשלה יהיה חייב להתייחס גם לשטחי ההתיישבות.

בין הצעות החוק שאושרו ניתן למצוא את הצעת חוק הכניסה לישראל שמטרתה להיאבק בשוהים הבלתי חוקיים ובמסייעים להם. הצעת חוק נוספת נוגעת לעניין מכסות הביצים, שמטרתה ליצור שוק מכסות אחיד בין שטחי יו"ש לשאר חלקי הארץ. 

שרת המשפטים איילת שקד אמרה כי "450 אלף תושבי יהודה ושומרון זכאים לאותן זכויות וחייבים באותן חובות בדיוק כמו יתר אזרחי מדינת ישראל. הנוהל שהוציא לאחרונה היועץ המשפטי לממשלה מחייב התייחסות בכל חקיקה ממשלתית להשלכה שלה על יו"ש. כיו"ר ועדת שרים לחקיקה אעמוד על כך שחוק ממשלתי יגיע לדיון בוועדה רק אם קיימת בו ההתייחסות הנדרשת. תיקנו עוול שנמשך 50 שנה". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן