"תחום חדש של תעסוקה לציבור החרדי"

קורס ראשון להכשרת מדריכי טיול חרדים נפתח בהשתתפות 22 חניכים. "התוכנית זכתה לאהדה בקרב הציבורי ורבנים. כבר עובדים על פתיחת המחזור השני", אמר מנהל המיזם

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/18 12:53 ה בשבט התשעח

"תחום חדש של תעסוקה לציבור החרדי"
טיול, צילום: shutterstock

מחזור ראשון של קורס מדריכי טיולים לחרדים נפתח היום (א') בירושלים בהשתתפות 22 חניכים. הקורס, יועבר במסגרת מיזם "עולמקום" של ארגון "ירוק עכשיו" ובשיתוף עם "אשכולות - פורום מרכזי סיור, לימוד ותודעה ישראלית" ו"מרכז כיוון".

מטרת המיזם הינה החדרת ערכי ארץ ישראל ושדרוג רמת הטיולים במגזר החרדי, תוך עמידה בתנאי השוק הנדרשים. המדריכים שיסיימו בהצלחה את הקורס יקבלו תעודת מדריך טיולים של ״אשכולות״ ויוכלו להדריך בכל בית ספר ובכל מגזר.

מנהל המיזם מטעם עמותת "ירוק עכשיו", ישעי לוביץ, אמר: ״אנחנו מתחילים היום מסורת חדשנית ופורצת דרך - מורי דרך גם באוכלוסייה החרדית. היעדים ש'עולמקום' הציב לעצמו הינם החדרת תרבות טיול בטוחה וערכי ארץ ישראל בהכרה בכך שאת ארץ ישראל מכירים דרך הרגליים. התוכנית זכתה לאהדה בקרב הציבורי החרדי ורבנים חרדים רבים. המחזור הראשון הוא רק התחלה ואנחנו כבר עובדים על פתיחת המחזור השני".

מנכ"ל "כיוון", יחיאל אמויאל, אמר: ״אנחנו שמחים לפתוח תחום חדש של תעסוקה לציבור החרדי שיש בו גם את קיום הציווי של 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'. חרדים רבים נוהגים לטייל בשבילי הארץ, ועם הדרכה נכונה ומתאימה למגזר, יוכלו לעשות זאת טוב יותר ובטוח יותר".

מנכ"ל אשכולות, אדיר וישניה, אמר: "אני שמח על השותפות המיוחדת שהולידה קורס הדרכת טיולים ראשוני מסוגו לאוכלוסיה החרדית, ורואה בכך קידום ערך חברתי חשוב הנותן מחד מענה לתעסוקה בתחום ערכי של ידיעה ואהבת הארץ, ומאידך מענה לצורך של הציבור החרדי לטייל באופן מקצועי וידידותי ברחבי ישראל".