תושבת נתיב האבות בת ה-10: "לא מבינה למה צריך להרוס"

תמר רגוניס התייצבה בכנסת, לצד שרים ואישי ציבור נוספים, לכנס חירום בנושא מציאת פתרון לתושבי השכונה העומדים בפני פינוי. אלקין: "מתנהלת מלחמה של ארגוני שמאל בהתיישבות". גליק: "החלטה רעה שאין לה שום היגיון אנושי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/02/18 18:16 כט בשבט התשעח

תושבת נתיב האבות בת ה-10: "לא מבינה למה צריך להרוס"
הכנס המיוחד בכנסת, צילום: מטה נתיב האבות

בכנס חירום שקיים היום (רביעי) בכנסת מטה הליכוד בנושא נתיב האבות, השתתפו שרים ונבחרי ציבור רבים שקראו למציאת פתרון עבור תושבי השכונה שעומדים לפני פינוי.

בעוד כשלושה שבועות יגיעו כוחות הפינוי כדי להוציא את תושבי השכונה שבישוב אלעזר מבתיהם ולאחר מכן להורסם, לאחר פסיקת בג"ץ לפני כשנה בנושא.

תושבת השכונה, תמר רגוניס בת ה 10 אמרה בכאב כי היא "לא מבינה למה צריך להרוס. זו הריסה לשם הריסה. ההורים שלי באו מתוך שליחות לחזק את ההתיישבות".

"זה כנס שהייתי שמח אם לא היינו צריכים להגיע אליו , אמר השר לאיכות הסביבה, ירושלים ומורשת זאב אלקין שהוסיף כי "מתנהלת מלחמה של ארגוני שמאל בהתיישבות. לצערי בג"צ הלך להחלטות חסרות תקדים וייצר תקדים מסוכן". 

לדבריו, "חובה לייצר משוואה שבה מי שמוביל הריסת בית יביא לכך שתקום במקומו שכונה. חובת המדינה לבקש עיכוב ביצוע".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ציין כי "אם בית המשפט, היועץ והכנסת רוצים אפשר להשיג את מה שרוצים, וכשאומר רוצים הכוונה להסדרה. דין אחיד ואחוד לערבים. לפי הכלל הזה צריך להסדיר אתכם, ואסור שאתם תמצאו את עצמכם ברחוב".

ח"כ יהודה גליק הוסיף כי "אין פה אחד שלא חושב שההחלטה על ההרס היא עוול, החלטה רעה שאין לה שום היגיון אנושי. עכשיו צריך להסתכל קדימה בראייה גדולה- כולנו מכוונים לפתרון של החלת ריבונות להביא לתנופת בנייה".

ממטה נתיב האבות נמסר: "'אנו נמצאים פחות משלושה שבועות לפני ההרס ואין פתרון למשפחות. הקריאה שצריכה לצאת מחר לראש הממשלה היא לדאוג לתושבים, להסדיר את השכונה ולאשר תב"ע ל-350 יחידות דיור כמענה ציוני ראוי לסיטואציה בה אנו נמצאים. אנו מודים לכל חברי הכנסת והשרים שהגיעו והתגייסו לסייע לנו במאבקנו הלאומי והאישי".