תושבי מגרון ממשיכים ללות את ראש הממשלה "עד שיקיים את ההבטחה שנתן לנו"

לפני שנתניהו נכנס למטוסו בדרך לביקור בדרום אמריקה, הוא נתקל במפגינים שדרשו ממנו לבנות את ביתם שנהרס לפני 5 שנים. "אנו בטוחים כי ראש הממשלה יזכור שבבית, יש מי שסומך עליו שהוא יקיים את ההתחייבויות למפוני מגרון"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/09/17 21:34 יט באלול התשעז

תושבי מגרון ממשיכים ללות את ראש הממשלה "עד שיקיים את ההבטחה שנתן לנו"
המפגינים בכניסה לנמל התעופה, צילום: מטה המאבק מגרון

במגרון לא מוותרים והערב (ראשון) הם הפגינו בכניסה לנמל התעופה בן גוריון, לקראת המראתו של ראש הממשלה לדרום אמריקה, על כך שעדיין לא נמצא עבורם פתרון קבע מאז שפונו מבתיהם לפני 5 שנים.

למעלה ממאה מתושבי היישוב, ובתוכם ילדים רבים, ערכו את המחאה על מנת "להזכיר" לנתניהו את מה שלדבריהם הובטח להם בזמן שפונו מיישובם.

יש לציין כי במהלך החודש הקרוב צפויה המועצה הגבוהה לתכנון להתכנס ולדון במספר תכניות המחכות לאישור, כשבמערכת הפוליטית הבטיחו כי נושא מגרון צפוי להגיע לפתרון באותה ישיבה.

בשבוע שעבר, לשאלתו של שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, אף אמר ראש הממשלה כי מגרון צפויה להיות מאושרת בתוך חודש. דברים דומים אמרה שרת המשפטים איילת שקד, שטענה כי כל החסמים המשפטיים הוסרו על ידי משרדה וכעת אין מנוס מלאשר את תכניות יישוב הקבע של המפונים.

תושבת מגרון פנתה לראש הממשלה ואמרה לו: "צאתך לשלום אנחנו דורשים שתחזור עם אישור". בהמשך היא הוסיפה כי "בשבועיים האחרונים אנחנו מלווים את ראש הממשלה ואנחנו נלווה אותו לכל מקום עד שיקיים את ההבטחה שנתן לנו לפני 5 שנים".

אחד מראשי המאבק למען מגרון, צבי גילה, אמר בהפגנה כי הם באו כדי "לוודא שעם המראתו של נתניהו, ההבטחות כאן בארץ יקויימו ולא ישארו תלויות באוויר. זוהי שעת המבחן של מנהיגותו".

לדבריו, הם מכירים את "הלחצים המופעלים על ראש הממשלה מכל מיני גורמים זרים בנסיעותיו לחו"ל בנוגע לבנייה ויישוב הארץ. אנו בטוחים כי ראש הממשלה יזכור שבבית, יש מי שסומך עליו שהוא יקיים את ההתחייבויות למפוני מגרון".