תומך חדש למערך הכשרות של צהר

הרב יעקב מדן ניסה להדוף את הביקורת על המיזם החדש, "כמעט כל שירות ציבורי שואף לתחרות שתיטיב עם השירות ועם האזרח. ביקורת דומה נמתחה גם על מיזם הנישואין. הרבנות הראשית אינה יכולה למנוע עיוותים מבניים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/03/18 15:23 יט באדר התשעח

תומך חדש למערך הכשרות של צהר
תומך בצהר. הרב מדן, צילום: פלאש 90. אורן נחשון

ראש ישיבת הר עציון, הרב יעקב מדן הביע היום (שלישי) את תמיכתו במיזם הכשרות החדש של ארגון צהר.

"בעקבות שיטת ההשגחה היום קשה לפקח על עבודת המשגיח ומצטברות עדויות על משגיחים שעושים את עבודתם רמייה, סיטואציה שגרמה למסעדות רבות לוותר על הכשרות", ציין הרב מדן.

לדבריו, הנתונים לפיהם רק שליש מהמסעדות כשרות זאת למרות שלכאורה הם אמורים "לחזר אחר לקוחות שומרי המסורת", מדברים בשם עצמם. לדעתו, "אפילו הרבנות הראשית, על אף היותה מורכבת מרבנים חכמים, אינה יכולה למנוע עיוותים מבניים כאלה"

הרב הוסיף כי הוא מבין ומקבל את הביקורת של מתנגדי המהלך אך הדגיש כי "כמעט כל שירות ציבורי שואף לתחרות שתיטיב עם השירות ועם האזרח". לצד זה, הוא אמר "כי ביקורת דומה נמתחה גם על מיזם הנישואין של צהר שהביא לבסוף למהפכה בריאה ולמחמאות לרבנות הראשית ולמועצות הדתיות מן הציבור שיפור השירות".

לטענתו, ב'צהר' לא הקימו את מערך הכשרות החדש מתוך כוונה לרווח כלכלי, "אלא במטרה להביא יותר מסעדות ובתי עסק לכך שירצו בהשגחה ובשמירת כשרות". לסיום הבהיר כי "במיזם הכשרות החדש של הארגון יהיו קני מידה ברורים ואחידים ושיטת העסקה תהיה מסודרת, דבר שיוביל משגיחים לעשות את עבודתם מתוך שליחות ולא רק לשם פרנסה".