תגובת שר הביטחון: דורשים גינוי

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע לזירת הפיגוע יחד עם הרמטכ"ל בנווה צוף: "אנו תובעים מיושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, גינוי מפורש וברור על הטבח שבוצע אמש במשפחה תמימה וחפה מפשע שלא סיכנה איש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/17 21:21 כח בתמוז התשעז

תגובת שר הביטחון: דורשים גינוי
שר הביטחון והרמטכל בזירת הפיגוע, צילום: Ariel Hermoni/Ministry of Defense

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר היום ביישוב נווה צוף, בבית בו בוצע אמש פיגוע הטרור, ולאחר מכן קיים הערכת מצב מיוחדת במפקדת אוגדת יהודה ושומרון.

אל הביקור נלווה הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי, ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד המרכז אלוף רוני נומה ומפקד אוגדת איו"ש תא"ל ליאור כרמלי.

המחבל זוהה כעומר אל עבד אל ג׳ליל, בן 19 מכפר כובר הסמוך לחלמיש. הוא מזוהה עם חמאס אך אינו פעיל של הארגון. ככל הנראה סייען הסיע אותו לגדר היישוב, הוא עבר את הגדר והגיע לאחד הבתים הקיצוניים. כעת נבדק כיצד הצליח הרוצח לחדור את גדר היישוב ולצעוד בתוכו עד לבית המשפחה שישבה לארוחת שבת - מבלי להקפיץ את הכוחות באיזור. 

שר הביטחון ליברמן הנחה לזירוז הליכים להריסת בתי מחבלים מהפיגוע בעיר העתיקה לפני מספר שבועות, וזירוז הריסת בית המחבל מהפיגוע. כמו כן ביקש שר הביטחון לוודא את הגברת נוכחות כוחות צה"ל בצירים ובמקומות רגישים.

שר הביטחון ליברמן אמר, "אנו תובעים מיושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, גינוי מפורש וברור על הטבח שבוצע אמש במשפחה תמימה וחפה מפשע שלא סיכנה איש, טבח נורא שבוצע במהלך ארוחת השבת של המשפחה. אנו מצפים גם ממזכ"ל האו"ם, שהזדרז לדרוש לחקור את מותם של שלושת הפלסטינים בעימותים אתמול עם כוחות הביטחון שלנו, לגנות גם כן את הרצח בחלמיש".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן